Ik reisde vandaag van station Arnhem naar Purmerend. Ik stapte over in Zaandam om verder naar Purmerend te reizen. Uitchecken lukte daar niet dus ik heb maar ingecheckt en meteen weer uitgecheckt.
Goedenavond VeronicaCarolina. Welkom bij de NS Community!
We kunnen hier niet zien wat de status is van je check in en uits. Ik raad je aan om contact op te nemen met onze klantenservice om te kijken wat de status is en indien nodig dit aan te passen!
Heb je misschien in Arnhem bij een ander poortje dan van NS ingecheckt?
Check je reishistorie om dit te zien. Als dit namelijk het geval is heb je een missende uitcheck bij die andere vervoerder.
Ik reisde vandaag van station Arnhem naar Purmerend. Ik stapte over in Zaandam om verder naar Purmerend te reizen. Uitchecken lukte daar niet dus ik heb maar ingecheckt en meteen weer uitgecheckt.
Dan heb je in Arnhem dus bij Arriva ingecheckt. Je zult de klantenservice moet bellen om dat te corrigeren.
Dan heb je in Arnhem dus bij Arriva ingecheckt. Je zult de klantenservice moet bellen om dat te corrigeren.
De verkeerde incheck in Arnhem kan je zelf via www.uitcheckgemist.nl corrigeren (morgen of anders overmorgen). Geen NS Klantenservice voor nodig.
Vul daar Arnhem - Arnhem in en je krjigt je intstaptarief van Arriva terug (want niet met ze gereisd).
Reisde je met een bankpas? Dan zie na een dag of 5 https://zelfregelen.ovpay.nl/reisoverzicht
En uiteindelijk is er dus voor de gehele reis niet betaald aan NS als er geen abonnement was.
De verkeerde incheck in Arnhem kan je zelf via www.uitcheckgemist.nl corrigeren (morgen of anders overmorgen). Geen NS Klantenservice voor nodig.
Vul daar Arnhem - Arnhem in en je krjigt je intstaptarief van Arriva terug (want niet met ze gereisd).
Reisde je met een bankpas? Dan zie na een dag of 5 https://zelfregelen.ovpay.nl/reisoverzicht
Vreemd dat dat kan want dan betaal je dus helemaal niet. Handig om te weten dat je zo gratis kunt reizen.
En uiteindelijk is er dus voor de gehele reis niet betaald aan NS als er geen abonnement was.
Tussen Arnhem en Purmerend zit een intercity van 1 uur en 20 minuten, maar ja op dat traject wordt bijna niet gecontroleerd zoals ik zelf al meermaals heb ondervonden.
Vreemd dat dat kan want dan betaal je dus helemaal niet. Handig om te weten dat je zo gratis kunt reizen.
Niet om tips te geven om zwart te reizen, maar als je dat zou willen kun je ook gewoon na inchecken weer aan de binnenkant uitchecken. Hoef je niets te doen bij Uitcheckgemist. Je loopt dan wel het risico om bij controle een UvB/correctietarief te krijgen.
Tussen Arnhem en Purmerend zit een intercity van 1 uur en 20 minuten, maar ja op dat traject wordt bijna niet gecontroleerd zoals ik zelf al meermaals heb ondervonden.
Op dit traject misschien niet, maar ik had dinsdag tussen De Vink en Groningen op de heenweg 2 keer controle (de 1e al op het korte stukje tussen De Vink en Leiden vlak na vertrek) en op de terugweg 1 keer (en dat had misschien ook 2 keer kunnen zijn als de HC van de eerste trein niet het hele stuk met de defecte airco bezig was geweest).
Niet om tips te geven om zwart te reizen, maar als je dat zou willen kun je ook gewoon na inchecken weer aan de binnenkant uitchecken. Hoef je niets te doen bij Uitcheckgemist. Je loopt dan wel het risico om bij controle een UvB/correctietarief te krijgen.
Door bij de verkeerde vervoerder in te checken heb je altijd een ideale smoes om onder het correctietarief uit te komen. Je hoeft alleen maar even de klantenservice te bellen en je betaalt dan alleen de normale reiskosten.
En wordt je niet gecontroleerd dan corrigeer je het zelf naar gratis reizen.
Is er niemand bij NS die nadenkt over dit soort fraude risico's?
Op deze manier heb je altijd een ideale smoes om onder het correctietarief uit te komen. Je hoeft alleen maar even de klantenservice te bellen en je betaalt dan alleen de normale reiskosten.
En wordt je niet gecontroleerd dan corrigeer je hetzelfde naar gratis reizen.
Daar is meen ik een maximum aantal keer voor, dat je dat niet iedere week of maand kan doen. Maar als je maar 1 keer per jaar reist zou je dit kunnen doen, wel even kijken dan of het station waar je uit zou moeten checken paaltjes heeft zodat je het kunt “vergeten”.
Maar er zijn gewoon nog best veel mensen die niet weten dat er op bepaalde stations meerdere vervoerders rijden en waarvoor aparte poortjes zijn. En zolang je bij iedere vervoerder apart in moet checken zullen deze fouten nog gemaakt worden.
.
Maar er zijn gewoon nog best veel mensen die niet weten dat er op bepaalde stations meerdere vervoerders rijden en waarvoor aparte poortjes zijn. .
Dat betwijfel ik ik, dan moet je toch wel onder een steen wonen.
.
Maar er zijn gewoon nog best veel mensen die niet weten dat er op bepaalde stations meerdere vervoerders rijden en waarvoor aparte poortjes zijn. .
Dat betwijfel ik ik, dan moet je toch wel onder een steen wonen.
"Als ik het weet moet iedereen het weten...", er zijn daadwerkelijk mensen die dat niet weten als ze voor het eerst me de trein reizen, of je het nou gelooft of niet.
"Als ik het weet moet iedereen het weten...", er zijn daadwerkelijk mensen die dat niet weten als ze voor het eerst me de trein reizen, of je het nou gelooft of niet.
Het gaat echt niet alleen om mensen die voor het eerst of maar heel weinig met de trein reizen. Er zijn genoeg mensen die in NS-only gebied woning, bv de Randstad, die nooit met de trein komen in regio's waar ook andere vervoerders rijden. Een deel daarvan zal best wel weten dat er ook andere vervoerder zijn en dat die eigen poortjes/paaltjes hebben en een deel zal het niet weten of niet weten op welke stations dat is. En dan krijg je hier leuk zo'n beledigende reactie dat je onder een steen leeft en ook nog even voor zwartrijder uitgemaakt.
Je moet ook wel echt een OV "insider" zijn om te weten dat je al bij de ingang van het station een vervoerder moet kiezen (het "goede" poortje).
Eigenlijk zou het poortje een bewuste keuze moeten afdwingen.
Tot ik een keer verplicht was met R-net te reizen van Dordrecht naar Geldermalsen wist ik ook helemaal niks af van andere vervoerders naast NS terwijl ik toch bijna een half jaar lang 5 dagen in de week met de trein reisde.
Zo voor de hand liggend is het helemaal niet en inderdaad wat
Tot ik een keer verplicht was met R-net te reizen van Dordrecht naar Geldermalsen wist ik ook helemaal niks af van andere vervoerders naast NS terwijl ik toch bijna een half jaar lang 5 dagen in de week met de trein reisde.
Al reizen mensen al 5 of 10 jaar regelmatig met de trein, als dat alleen is in het deel van het land waar geen andere vervoerders zijn dan kan het best zijn dat ze geen idee hebben dat er ook andere poortjes kunnen staan op bepaalde stations.
Zo zijn er ook tal van dergelijke topics en reacties over station Amersfoort waar hetzelfde speelt. En zelfs als je het uitlegt begrijpen of geloven sommigen het nog niet, tot ze een foto zien van die verschillende poortjes.
Ik hoop dat TS, ook al heeft ze zich intussen intussen afgemeld vanwege die minder fijne reacties, toch iets heeft gehad aan de eerdere antwoorden en de missende uitcheck bij Arriva kan herstellen.
Al reizen mensen al 5 of 10 regelmatig met de trein, als dat alleen is in het deel van het land waar geen andere vervoerders zijn dan kan het best zijn dat ze geen idee hebben dat er ook andere poortjes kunnen staan op bepaalde stations.
Zo zijn er ook tal van dergelijke topics en reacties over station Amersfoort waar hetzelfde speelt. En zelfs als je het uitlegt begrijpen of geloven sommigen het nog niet, tot ze een foto zien van die verschillende poortjes.
Ik hoop dat TS, ook al heeft ze zich intussen intussen afgemeld vanwege die minder fijne reacties, toch iets heeft gehad aan de eerdere antwoorden en de missende uitcheck bij Arriva kan herstellen.
Leuke manier om community-leden weg te jagen...
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.