Skip to main content
beantwoord

Uitchecken gemist - correctie op OV overzicht OV-chipcard

  • 18 May 2024
  • 4 reacties
  • 70 Bekeken

Ik ben deze week vergeten uit te checken. Dit wordt gecorrigeerd. Komt dit ook gecorrigeerd in mijn ov-reizen overzicht van mij jOV-chipcard? Dit overzicht heb ik nodig als declaratieoverzicht voor mijn werkgever.

4 reacties

Goedemiddag Erik Bijl, Welkom op de NS Community!

Dit ligt eraan hoe de reis is aangepast. Als de reis op de correcte manier is aangepast krijg je het begin en eind station op het overzicht te zien. En anders krijg je alleen het juiste bedrag te zien dat in rekening is gebracht maar geen verdere reis gegevens.

 

Badge +3

Als de NS iets corrigeert verandert er volgens mij niets aan het overzicht bij OV-chipkaart, toch?

Ik neem aan dat @Erik Bijl op saldo reist. Bij NS Flex heb je weinig aan de transacties bij OV-chipkaart, want er staat dan geen prijs bij.

Hoe een gecorigeerde reis (op saldo) er in Mijn NS uit ziet weet ik niet, maar daar zal vast wel iemand een voorbeeld van hebben.

Als wij het correctietarief aanpassen in het reisoverzicht door het begin of eind station in te vullen zullen deze gegevens ook bekend zijn bij OV-chipkaart. Als echter de reis al in rekening is gebracht op de factuur bij NS Flex kunnen wij deze reis niet meer aanpassen bij het reisoverzicht en alleen op de factuur. Dan komen de reisgegevens en daarbij horende kosten niet in het OV overzicht.

Hartelijk dank voor de reacties.

De correctie is gisteren doorgegeven aan NS. Als ik het goed begrijp zal de correctie na behandeling zichtbaar zijn in het overzicht van mijn OV-chipkaart. Ik ga het rustig afwachten.

Reageer