Gisteren om 16:27h ingecheckt (Dalvoordeel 1e klas, aftiktarief -10), twee uur later bij uitchecken zegt de paal "kan niet uitchecken wegens onvoldoende saldo". Kosten van de reis hadden 26,86 moeten zijn. Nu open status op de kaart. Ik dacht dat een negatief saldo automatisch tot aanvulling vanaf mijn bankrekening (met adequaat saldo) zou moeten leiden. Werkt dat anders tegenwoordig- heb ik iets gemist?
Uitchecken onmogelijk wegens onvoldoende saldo
Beste antwoord door Robert B
Bij reizen op saldo (inchecktarief €10) zou automatisch opladen mee moeten gaan bij een kaartvervanging (wegens verloren/gestolen/defect) of een kaartvernieuwing (wegens verlopen).
Als je dat op 10 euro per keer gezet hebt en er is bij het in/uikchecken meer nodig, dan wordt er gewoon meerdere keren 10 euro bij gezet. Kijk maar bij een kaartautomaat, Primera of bij ov-chipkaart met een Mijn OV-chip account.
De kosten voor het automatisch opladen (10 euro of een veelvoud daarvan) worden binnen 15 dagen van je rekening afgeschreven.
Het makkelijkst is om je kaartnummer even in te vullen op https://www.ov-chipkaart.nl want als automatisch opladen uit staat krijg je onderstaande melding:

Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.