beantwoord

vergeten inchecken

  • 27 June 2023
  • 1 reactie
  • 77 Bekeken

Op zaterdag 3 juni reisde ik met de metro naar station Amsterdam Amstel, hier moest ik overstappen op de trein om naar Muiderpoort te komen. Ik ben vergeten in te checken voor de trein, omdat ik met de metro was. Toen ik op Muiderpoort uitcheckte zag ik een afschrijving van 20 euro staan, wat ik raar vond aangezien die ene treinstop met maar 2,60 zou moeten kosten. Ik heb toen een formulier ingevuld met bezwaar, echter is deze afgekeurd met de volgende reden: 

“U heeft bij ons een aanvraag ingediend voor restitutie van te veel betaald instaptarief na een vergeten check in/uit. Op basis van de door u opgegeven gegevens hebben wij de onderstaande volledige reis in onze administratie gevonden. Omdat er derhalve geen sprake is van een ontbrekende check in/uit, kunnen wij niet ingaan op uw verzoek tot restitutie. “

 

Dit vond ik erg gek omdat het volgende op mijn NS te vinden is in mijn reisgegevens.

 

icon

Beste antwoord door Lorena NS 27 June 2023, 10:47

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 6
Badge +2

Hey Julia ter Horst en welkom op de NS Community!

Dat is inderdaad een bijzondere afwijzing. Neem in dit geval even contact op met onze klantenservice. Dan kunnen ze jouw terugbetaalverzoek bekijken en eventueel constateren waar het mis is gegaan en alsnog het verzoek in behandeling nemen.

Reageer