beantwoord

Vergoeding ophalen met NS Flex

  • 7 October 2022
  • 4 reacties
  • 42 Bekeken

Ik heb een vergoeding ontvangen van een andere vervoerder, deze vergoeding hebben ze klaargezet voor mijn OV-chipkaart om op te halen bij een automaat.

Vroeger (vóór Flex) heb ik dit ook eerder meegemaakt en werd het bedrag dan toegevoegd bij de saldo op mijn kaart. Maar wanneer ik nu (nadat ik Flex ben gaan gebruiken) ophaal, dan verandert er niets, wat logisch is, gezien ik door Flex ook geen saldo meer heb op mijn kaart. Het lijkt me dat ze het bedrag dan moeten verrekenen in de factuur? Maar ook bij de "Kosten deze periode" lijk ik geen verandering te zien. Weet iemand hoe dit werkt?

Ik heb de vraag gesteld aan NS klantenservice (via FB), maar hun antwoord komt op neer: "het is geen reis met NS, dus heeft niets met ons te maken, vul maar klanttevredenheidsonderzoek in". Terwijl het volgens mij gewoon gaat om de werking van NS Flex en ik ook factuur van NS ontvang voor alle reizen op rekening en het hen zeker wel aangaat!

 

(Ik probeer deze vraag te plaatsen in NS Flex categorie, maar dat lukt niet, dus voel je vrij om te verplaatsen)

icon

Beste antwoord door mrfreeze 7 October 2022, 12:29

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi test3456,

Da's wel een leuke inderdaad. Ik denk dat de vergoeding nu toch als saldo op je kaart staat. Dit zal niet automatisch verrekend worden op de factuur. Bij een NS-loket kun je het saldo uit laten betalen. Dat is denk ik het makkelijkst.

Reputatie 7
Badge +3

Je kunt nadat je de bestelling hebt opgehaald en het bedrag op de kaart staat bij een servicebalie op een station het bedrag op jouw OV chipkaart laten uitbetalen.

Je hebt gelijk! Ik heb ingelogd op ov-chipkaart.nl en zie dat dat inderdaad mijn nieuwe saldo is. Bedankt!

Reputatie 7
Badge +1

Ik heb dit laatst ook meegemaakt door problemen met Blauwnet op Zwolle, maar ik heb dit door een correctie wel op mijn factuur teruggekregen. Zie onderstaand

 

 

Reageer