verkeerd berekende reiskosten | NS Community
beantwoord

verkeerd berekende reiskosten


In de applicatie had ik informatie die ik vergat te stuiteren na de reis. Ik vroeg de servicedame op het station om hulp en ze scande mijn kaart voor de tweede keer. Ik heb twee reizen gehad en moet er voor drie betalen.

 

icon

Beste antwoord door ICMmetje 13 June 2022, 08:13

Bekijk origineel

12 reacties

Het lijkt er op dat u tweemaal hebt proberen uit te checken in Eindhoven. Eerst om 10.42 uur en vervolgens nog een keer om 10.47 uur. Bent u om 10.42 uur wel door de poortjes naar buiten gegaan of bent u toen binnen de poortjes gebleven?

De servicedame op het station heeft er niets mee te maken. Die kan uw kaart lezen maar niet in- of uitchecken.

 

Ik heb 2 keer ingecheckt in Eindhoven omdat de tweede keer dat de dame van de dienst het deed, omdat in de applicatie stond dat ik vergat in te checken . Op die dag ging ik van venlo naar Eindhoven en terug naar venlo. Dus annuleer alstublieft de € 12 die ten onrechte in rekening is gebracht 

Ik heb 2 keer ingecheckt in Eindhoven omdat de tweede keer dat de dame van de dienst het deed, omdat in de applicatie stond dat ik vergat in te checken . Op die dag ging ik van venlo naar Eindhoven en terug naar venlo. Dus annuleer alstublieft de € 12 die ten onrechte in rekening is gebracht

Nee, u hebt zowel om 9.42 als om 9.47 uitgecheckt. Daarom nogmaals de vraag: waar was u tussen 9.42 en 9.47 uur, binnen of buiten de poortjes?

Ik stond achter de poort.  de servicedame opende de poort en checkte me weer uit 

Reputatie 7
Badge +2

Maar waarom liet u uw kaart überhaupt een tweede keer uitchecken? Dat u door het poortje gekomen bent is doorgaans al een redelijk sterke aanwijzing dat het uitchecken gelukt was.

De info in de app kan soms nog wel een paar minuten achter lopen.

Reputatie 3

Ongeacht wat er gebeurt is kunt u het beste contact opnemen met de klantenservice.

Ik gebruik het abonnement voor de eerste keer en de kaart en de applicatie,  

Ik wist niet zeker of ik correct had uitgecheckt en hiervoor heb ik de servicedame om hulp gevraagd 

Gelieve een correctie aan te brengen en deze 12 euro op te zeggen

Gelieve een correctie aan te brengen en deze 12 euro op te zeggen

Daarvoor moet u bij de klantenservice zijn, niet op dit forum.

 

Ik wist niet zeker of ik correct had uitgecheckt en hiervoor heb ik de servicedame om hulp gevraagd 

Dat is vreemd want er zijn in Eindhoven poortjes en die gaan alleen open als u correct uitcheckt.

Badge +3

Je bent inderdaad keurig uitgecheckt om 9:42. Die € 12,00 (5 minuten later) voor een treinreis zonder incheck is inderdaad onterecht en kan je terugkrijgen via de Klantenservice.

Reageer