Afgelopen vrijdag is mijn dochter om 13:34 gereisd van Enschede naar Zwolle. Van haar OV-kaart is 17,90 afgeschreven.
Maar als ze een kaartje had gekocht, had dat 13,89 gekost. Hoe zit dit? En kan ze het verschil terug krijgen?
Afgelopen vrijdag is mijn dochter om 13:34 gereisd van Enschede naar Zwolle. Van haar OV-kaart is 17,90 afgeschreven.
Maar als ze een kaartje had gekocht, had dat 13,89 gekost. Hoe zit dit? En kan ze het verschil terug krijgen?
Beste antwoord door Tochjo
Ik neem aan dat uw dochter de rechtstreekse trein van Enschede naar Zwolle nam. Dat is een trein die wordt gereden door Blauwnet. Daarvoor moet worden in- en uitgecheckt bij Blauwnet. Als dat gedaan wordt, dan wordt er 13,89 euro afgeschreven.
Het lijkt erop dat uw dochter heeft in- en uitgecheckt bij NS. Dan denkt het systeem dat er met NS gereisd is via Deventer, wat een langere route is, en daarom wordt hiervoor het hogere bedrag van 17,90 euro in rekening gebracht.
Het is niet eenvoudig dit te laten corrigeren. Uw dochter moet dan het betaalde bedrag terugvragen bij NS en vervolgens alsnog afrekenen bij Blauwnet. Ik weet niet of de klantenservice van NS hierin meegaat; in principe is het haar eigen verantwoordelijkheid bij de juiste vervoerder in en uit te checken. Maar ze zou rechtstreeks contact op kunnen nemen met de klantenservice van NS om een poging te wagen. Dat gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. Ze kan er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook. Houd bij online contact wel rekening met een reactietijd die kan oplopen tot enkele dagen.
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.