beantwoord

Vervangende OV Chipkaart

  • 28 October 2022
  • 4 reacties
  • 166 Bekeken

Hallo allemaal,

 

ik heb alweer een lange tijd mijn OV Chipkaart. Hij verloopt eind December. Ik heb het NSFlex abonnement en ik meen mij te herinneren dat ik een nieuwe OV kreeg van NS toen hij de vorige keer verliep. Kan iemand mij vertellen of je bij een (NS Flex) abonnement een nieuwe OV krijgt van NS? Of is het zelf een nieuwe aanvragen?

Bedankt!

icon

Beste antwoord door Thom 28 October 2022, 06:04

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4

 

Er wordt 10 weken voor afloop van de OV-chipkaart een mail verstuurd, naar het adres dat bij NS bekend is. Komt er dan geen foto, dan wordt er nog een herinnering gestuurd bij acht weken voor afloop van de OV-chipkaart Mocht deze dan nog niet binnen komen, dan zou het bedrijf van de OV-chipkaart u bij zes weken voor afloop van de OV-chipkaart moeten berichten. U kunt contact opnemen met klantenservice om na te gaan hoe het zit. Als u het onverhoopt toch zelf moet aanvragen en betalen, krijgt u die €7,50 terug.

Reputatie 7
Badge +3

Ik zou het heel goed in de gaten houden, want het regent echt klachten dat de kaartvernieuwing vanuit NS bij abonnementhouders niet gebeurt. Daar gaat dus iets mis. Overigens wordt er vanuit NS geen gratis kaart verstrekt met Flex Basis of Flex Weekend Voordeel, wel bij de overige abonnementen.

Ik heb een OV-chipkaart via mijn NS Flex Dal voordeel, volgens de website van de NS krijg ik dan automatisch mijn verlengde OV-chipkaart via mijn abonnement, waarvoor ik maandelijks betaal. Ik zou een mail hierover al lang hebben moeten ontvangen, maar ik heb op 10 oktober een brief ontvangen dat mijn persoonlijke OV-chipkaart vervalt op 16 november. Hoe ik ook probeer, ik krijg van NS totaal geen antwoord of bericht, via de telefoon geprobeerd maar de mevrouw luistert niet eens goed, maar verwijst meteen naar OV-chipkaart.nl, waar ik de verlenging aan moet vragen. Dat ik probeer duidelijk te maken dat dit door NS zou moeten gebeuren komt niet eens door. Ik vraag me af of NS nu ook probeert op deze wijze hun klanten uit de trein te weren.

Reputatie 7
Badge +3

Zie de antwoorden hierboven. De automatische kaartvernieuwing gaat heel vaak mis bij NS. De snelste manier om het toch geregeld te krijgen, is zelf een nieuwe kaart aanvragen bij OV-chipkaart.nl en vervolgens de kosten terugvragen bij de klanteNService.

Het is inderdaad een van de vele pogingen van NS om de treinen wat minder druk te laten zijn … [/sarcasme off]

Reageer