beantwoord

Verzoek tot geld terug bij verloren studenten-ov

  • 11 June 2024
  • 6 reacties
  • 117 Bekeken

Op 4 Juni moest ik voor een schoolproject naar Rotterdam reizen. Echter kwam ik er last minute achter dat ik mijn OV verloren moet zijn. Ik besloot toch naar Rotterdam te vertrekken vanuit Vlissingen, omdat ik op de site had gelezen dat je 1x in het jaar deze kosten mag declareren bij een verloren ov. 

Ik heb 2x een enkele reis geboekt van Vlissingen naar Rotterdam Centraal en van Blaak naar Vlissingen terug. De volgende dag heb ik gelijk een verzoek van declaratie ingediend bij NS, maar dit verzoek was afgewezen. Ik baal hier enorm van, omdat het mij meer dan 30 euro heeft gekost en ik hier (staat op de site!) recht op heb.  

Ik hoop dat ik hier verder mee geholpen kan worden en dat ik mijn geld terug krijg. 

Groeten,

Melissa de Pagter

icon

Beste antwoord door mrfreeze 11 June 2024, 16:45

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi M.E de pagter,

Hoe heb je de vorige keer de declaratie ingediend? Heeft NS ook aangegeven waarom deze is afgewezen?
Hoe dan ook, het juiste formulier vind je hier: https://www.ns.nl/formulieren/geld-terug.html

Mocht het verzoek weer afgewezen worden, dan zou je contact op kunnen nemen met de klanteNService per telefoon (030-7515155), chat, Facebook of X.
Op deze community helpen reizigers elkaar en wij kunnen dit niet voor je regelen.

Reputatie 6

Hey M.E de pagter. Welkom bij de NS Community. 

mrfreeze heeft hier al het goede antwoord gegeven! Om nog even extra toe te voegen: Als dit de eerste keer goed ingediend is, kan je reageren op de afwijzingsmail door hier een reply op te sturen, dan pakken we dit nogmaals voor je op.

Badge +3

Een student met een SRP mag per kalenderjaar één declaratie wegens ‘vergeten abonnement’ indienen.

Als je met je bankpas gereisd hebt zou een OVpay afschrift (van de volgende dag) wellicht kunnen tellen voor al je treinreizen op die dag.

@M.E de pagter 

Kijk eventueel even op Studentenreisproduct (studenten OV) | NS

Daarnaast doen conducteurs niet zo moeilijk. :) 

 

Mijn bericht gaat weer het bittenbakje in.😁

Vooruit dan maar “Your post has been submitted. It will be published after a review by our moderators.”

 

Reputatie 6

Mijn bericht gaat weer het bittenbakje in.😁

Vooruit dan maar “Your post has been submitted. It will be published after a review by our moderators.”

 

 

Opgelost 😉

Reageer