vraag over ns weekend voordeel | NS Community

vraag over ns weekend voordeel

  • 13 September 2022
  • 4 reacties
  • 84 Bekeken

Goedenavond,

Namens mijn moeder heb ik een vraag. Zij heeft een NS Weekend voordeel abonnement aangevraagd. Haar OV kaart wordt 19 september geleverd, echter wilt zij aankomende zaterdag gebruik gaan maken van de trein.
Is er een mogelijkheid dat zij zaterdag al gebruik kan maken van de 40% korting aangezien zij al wel voor dit abonnement heeft betaald?

 

wij horen het graag.

met vriendelijke groet, 

Else Marieke en Alberta bastiaan. 


4 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Het abonnement is geldig vanaf de dag dat deze ingaat. Als op 19 september de kaart geleverd wordt zal dat de ingangsdatum zijn. Eerder gebruik maken van de korting is niet mogelijk. Er is betaald voor het abonnement vanaf de ingangsdatum, niet vanaf de aanvraag/betalingsdatum.

Reputatie 7
Badge +3

Bij bestellen van een abonnement op een nieuwe kaart is de ingangsdatum altijd ten minste 7 dagen na de datum van aanvragen, eerder kan een abonnement niet ingaan. Als een abonnement met een nieuwe kaart aangevraagd is op 12 september is de eerst mogelijke ingangsdatum dan ook 19 september. Zelfs als de kaart eerder in huis, kan het abonnement pas vanaf de 19e gebruikt worden. Is de kaart later dan 19 september in huis (kan gebeuren, ik zie de laatste weken vaker meldingen van kaarten die te laat zijn geleverd) en heb je het abonnement nodig, neem dan contact op met de klantenservice om te regelen dat je wel met korting kan reizen. 

Reputatie 7
Badge +1

Volgens mij bestaat er helemaal niet zoiets als een Weekend voordeel abonnement. Het is oftewel Dalvrij of Weekendvrij lijkt mij. 

Badge +3

Volgens mij bestaat er helemaal niet zoiets als een Weekend voordeel abonnement. Het is oftewel Dalvrij of Weekendvrij lijkt mij. 

Flex Weekend Voordeel, 40% korting in het weekend voor €2 per maand. Voor € 3,10 extra ook doordeweeks 40% korting buiten de spits (samen maakt dat Dal Voordeel).

https://www.ns.nl/nsflex/webshop#/bestelling/producten/1

Reageer