waarom 7,50 chipkrt kind

  • 26 June 2023
  • 4 reacties
  • 92 Bekeken

Ik heb een flex daluren  gekocht, ik betaal geen 7,50 voor een OV pas…

 

wanneer ik een kaart gratis reizen voor m’n kinderen wil bestellen moet ik 7,50 per kind betalen, klopt dat? Kan ik t nr niet gewoon digitaal op m’n account krijgen?


4 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Miepiemiep,

Het klopt dat je bij Kids Vrij geen gratis OV-chipkaart krijgt. Bij een abonnement zoals Dal Voordeel (of duurder) krijg je die wel, want die verdient NS wel terug. Aan Kids Vrij verdient NS niet zoveel 😉

Je zou eventueel wel een Dal Voordeel-abonnement voor je kinderen kunnen bestellen en dit over een maand weer opzeggen en dan Kids Vrij erop zetten. Dan bespaar je € 1,90. Maar dan kunnen je kinderen de eerste maand nog niet gratis reizen.

't Kan niet "gewoon digitaal” op je account.

Kan ik t nr niet gewoon digitaal op m’n account krijgen?

Nee, want dan er is er geen foto en kun je ieder willekeurig kind meenemen.

Badge +3

Nee, want dan er is er geen foto en kun je ieder willekeurig kind meenemen.

Tja, voor Kids Vrij is een persoonlijke kaart (€ 7,50) nodig, en die mag je voor ieder willekeurig kind (7-11 jaar) bestellen, levertijd/ingangsdatum een week.

Een Railrunner dagkaartje dan maar? (€ 2,50 per dag*). Daarmee mag een kind zelfs zonder jou erbij reizen!

Ik heb een flex daluren  gekocht, ik betaal geen 7,50 voor een OV pas…

Heel verstandig, en dat kan in principe dus ook voor een (willekeurig) kind.

Railrunner uit een kaartautomaat tegenwoordig ook een euro bij een automaat meen ik, maar kan ook op een anonieme ov-chipkaart volgens https://www.ns.nl/producten/meest-gekocht/p/railrunner (dus niet erbij op jouw kaart helaas).

Reputatie 7
Badge +3

Die OV-chipkaart wordt niet gratis geleverd aan NS. Kidsvrij is gratis en zou niet meer gratis kunnen zijn als de ov-chipkaart wordt deze komt gratis zou zijn. Dan zou NS net als bij flex basis en flex weekend voordeel €10 administratiekosten kunnen vragen.

Reageer