Waarom is van a naar b duurder als het sneller is? | NS Community

Waarom is van a naar b duurder als het sneller is?


Ik reis al een aantal keer van Heiloo naar Oosterbeek. De reisplanner geeft aan om in Ede-Wageningen over te stappen op de stoptrein richting Arnhem. Ik sta dan 25 minuten te wachten op station Ede-Wageningen.

Als ik de optie via kies, en daar dan Station Arnhem invul, kost dezelfde reis 20 minuten minder. Ik heb dan exact dezelfde afstand gereisd maar moet (volgens de reisplanner) dan €25 betalen. Als ik via Ede-Wageningen reis betaal ik € 22,20.

 

Hoe kan het uitcheck paaltje zien of ik via Arnhem of Ede-Wageningen ben gereisd?

Slimme paal?

 

P.s. de gehanteerde tarieven zijn 100% dus zonder een bepaalde korting


54 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Dit maakt inderdaad veel duidelijk. Die paar mensen die als ze naar Arnhem willen dan een kaartje Oosterbeek gaan kopen, gefeliciteerd. Denk dat het er zeer weinig zullen zijn die hier op gaan komen.

 

Het maakt vooral de software minder complex, het is een extra slag waar geen rekening mee hoeft te worden gehouden. Een handjevol reiziger zal er inderdaad voordeel uit kunnen halen, die mogen er inderdaad blij mee zijn.

Badge +3

Lost in ieder geval het ‘probleem’ op dat je vanaf Lombardijen naar Eindhoven via Rotterdam Centraal mag, in plaats van voorheen een (50 cent goedkoper) e-ticket vanaf Barendrecht te moeten kopen (waarmee het wel mocht) 😂

Eind goed, al goed....

Reageer