Skip to main content
beantwoord

waarom kun je niet een foutieve reis corrigeren, en wordt je direct een "zwartrijder" in de ICT omgeving

  • 16 May 2024
  • 1 reactie
  • 89 Bekeken

 

Als behinderde is het soms lastig te reizen, en mis je een in of uitcheck.

Je wordt “gescand” door de hoofdconducteur en vooraf geef je aan, ik zat net te denken, Ben ik wel ingechecked? na scan, blijkt van niet, je dient maar een station te reizen, dus hoofdconducteur laat het gaan.

Je vraagt nog, hoe kom ik van het perron er staan immers poortjes, hij zegt je kunt wel uitchecken.

Op het perron kom je handhaving tegen (bleek) je zag ns logo en vroeg aan de vrouw, kunt U me door de poortjes leiden?  Waarop zij zei,  Niet ingecheckt????    ik zei… ja dat kan gebeuren….  zij neen: Dit is 110 euro…..mevrouw, waarop ik zei, mooie boel! Ik heb net nog de hoofdcontucteur gesproken, en hij zei je kunt wel uitchecken, maar ik zag u staan, en dacht. Misschien kunt u even meelopen om dit op te lossen. Dit was vorige week woensdag 8 mei (blijkt nu) want daarna ging het mis met Bus Arriva

 

Maandag 13 mei, naar mijn “buddyhond” training, Hond, bus, tassen en na incheck, de Pas kwijt… bus moest door, dus maar uitgestapt.

 

Vandaag log ik in op NS, en zie reizen, en tijden, en zie 8 mei (zie over het hoofd NS) en dacht OH, dit is die vergeten uitcheck, (zag dit enkele minuten later) Want er stond immers “incheck” op 8 mei en niet “uitcheck” ik vul het correctie formulier in en dacht, zo. gecorrigeerd en dacht wat raar want ik heb gisteren woensdag helemaal niet gereisd. (niet in de gaten, dat het gisteren 15 mei was ipv 8 mei.)  

 

Dan maar bellen met NS, verhaal uitgelegd, de uitcheck bus, blijkt nog niet zichtbaar… dus daar wachten we nog op ivm correctie

 

De NS reis, kan door het systeem of klantenservice niet gecorrigeerd worden.

Niet mee eens!

Want iedereen hielp me, en ik wil(de) betalen.

 

En ineens, er kwamen steeds meer handhavers uit de trein 4 stuks, waarop ik zei, “allemaal dan even ogen dicht” want ik zou anders met iemand dienen door het poortje te lopen.

 

En op weg naar dat poortje, dacht ik…. OH JA hoofdconducteur zei, U kunt wel uitchecken.. (wat dus een incheck werd).  En dacht, laat ik DAT dan maar zo doen zoals hij het aangaf.

 

Ik volgde de aanwijzingen, maar het systeem…..Volgt niet, systemen zoals NS treinrails, zijn er om “bestuurt” te worden door mensen.  En nu volgen mensen het Systeem, zonder te STUREN.

 

Het is als dat wisseltje de Cirkel die dan draait op het spoor, om een karretje op eindpunt om te zetten.

Dit gebeurde vroeger ook handmatig.

 

Ik heb mijn beperking, ik gaf het aan, maar niemand die met me de Wissel van het karretje omstuurde.

En dus werd ik ZWART RIJDER GEMAAKT.

 

 

 

1 reactie

Ik geloof uw verhaal als "behinderde" meteen, maar u volgt de in- en uitcheck procedure niet goed, waardoor alles fout loopt. Daar zult u zelf verbetering in moeten aanbrengen om dit goed te laten verlopen, dus inchecken bij begin reis, uitchecken bij einde reis, zowel bij de trein als in de bus.

Daar kunnen wij als Community niet verder in helpen.

(Dat u anderzijds wordt gezien als zwartrijden is meer dan logisch, u checkt niet in, bij controle geen geldig vervoersbewijs, u wilt achter andere aanlopen door de poortjes en hoopt erop de NS medewerkers u wel even door de poortjes laat gaan......)

Reageer