beantwoord

Wanneer krijg ik een nieuwe OV chipkaart?

  • 26 October 2022
  • 2 reacties
  • 172 Bekeken

Mijn ov-chipkaart verloopt 25 november. Ik heb de notificatie gehad dat ik een nieuwe kaart moet bestellen. Ik heb momenteel een Dal Voordeel abonnement.

De vorige keer dat mijn ov-chipkaart verliep, heb ik een nieuwe besteld. Dezelfde week dat ik deze had besteld, kreeg ik ook via de NS een ov-chipkaart met mijn abonnement erop. Ik had dus onnodig betaald voor de eerste ov-chipkaart. Nu wil ik dat dit me niet nog een keer gaat gebeuren.

Ik zou dus graag willen weten of en wanneer ik een nieuwe ov-chipkaart van de NS ontvang, opdat ik niet onnodig een andere bestel. Wat is de beste manier om hierover in contact te komen met de klantenservice? Ik kan nergens een email adres vinden om in contact te komen. Ik sta er niet op te wachten om hierover heen en weer te tweeten.

icon

Beste antwoord door Momo 26 October 2022, 12:57

Bekijk origineel

2 reacties

Hoi Brian87, welkom op de NS Community.

Als je kaart op 25 november verloopt krijg je een paar weken van tevoren je nieuwe kaart in de bus.
Heb je de verlengingsmail van OV-chipkaart ontvangen? Dan gaat het over het algemeen niet goed. Neem contact op met de Klantenservice om te kijken wat mijn collega's voor je kunnen doen.

Reputatie 7
Badge +3

Je kunt ook kijken in je OV-chipkaart account. Staat daar bij de bijna verlopen kaart als status iets van “Kaartvernieuwing aangevaagd” met een datum, dan gaat het goed. Staat daar dat de kaart binnenkort verloopt, dan gaat het niet goed, dan heeft NS niets gedaan. Dit laatste is helaas de laatste tijd schering en inslag, op deze community staan talloze berichten van mensen van wie de kaart niet automatisch is vernieuwd.

De normale gang van zaken is dat NS iets van 10 weken voor het verlopen van de kaart een bericht stuurt met de vraag om een nieuwe foto te uploaden (tenzij er toestemming is de oude foto te hergebruiken), daarna zet NS de kaartvernieuwing in gang en krijg je de nieuwe kaart in de bus. Alleen veel mensen krijgen dat verzoek voor een nieuwe foto niet.

Reageer