beantwoord

Wat te doen als de termijn voor het uploaden van pasfoto is verlopen.

  • 20 September 2023
  • 7 reacties
  • 116 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

 Onlangs ontving ik een brief (zonder datum) met het verzoek mijn pasfoto te uploaden. Ik had de achterkant van de brief niet gelezen waar de uiterste datum van 11 september op stond. Vanmiddag heb ik het geprobeerd, maar ik krijg doorverwijzing naar ov-chip.nl en die verwijst weer terug naar ns.nl. Wat te doen?

icon

Beste antwoord door Momo 20 September 2023, 14:28

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Zelf op de website van OV-chipkaart kaartvernieuwing in gang zetten (let op dat het echt kaartvernieuwing is en niet alleen een nieuwe kaart ivm het verzetten van je abonnement). Je betaalt dan zelf de €7,50 ervoor maar die kun je terug vragen bij NS. 

Zelf op de website van OV-chipkaart kaartvernieuwing in gang zetten (let op dat het echt kaartvernieuwing is en niet alleen een nieuwe kaart ivm het verzetten van je abonnement). Je betaalt dan zelf de €7,50 ervoor maar die kun je terug vragen bij NS. 

Ha Momo, na inloggen op mijn OV -chip krijg ik geen optie om de kaart te vernieuwen. Kan inmiddels veranderd zijn?

Hier ben ik nogmaals. Gevonden. Kaart vernieuwen kan wel. Echter pas vanaf 6 weken voor verlopen van de kaart. Dank voor je uitleg. Andere vraag: hoe vraag ik achteraf de € 7,50 terug bij NS?

 

Badge +3

hoe vraag ik achteraf de € 7,50 terug bij NS?

Telefonisch (030-751 51 55), via chat (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of via X (voorheen Twitter) of Facebook.

Reputatie 7
Badge +3

Hier ben ik nogmaals. Gevonden. Kaart vernieuwen kan wel. Echter pas vanaf 6 weken voor verlopen van de kaart. Dank voor je uitleg. Andere vraag: hoe vraag ik achteraf de € 7,50 terug bij NS?

 

Die €7,50 vraag je via de klantenservice terug. Als je nog geen account hebt bij ovchipkaart dan raad ik je aan om deze nu te maken, je kunt dan zien of NS alsnog jouw kaart vernieuwt met oude foto. Staat er een paar weken voor verlopen nog steeds geen kaartvernieuwing dan kun je zelf een kaart aanvragen. Vraag je een kaart aan terwijl NS kaartvernieuwing heeft ingezet dan zijn de kosten van die kaart voor jou.

Badge +3

Die €7,50 vraag je via de klantenservice terug. Als je nog geen account hebt bij ovchipkaart dan raad ik je aan om deze nu te maken, je kunt dan zien of NS alsnog jouw kaart vernieuwt met oude foto. Staat er een paar weken voor verlopen nog steeds geen kaartvernieuwing dan kun je zelf een kaart aanvragen. Vraag je een kaart aan terwijl NS kaartvernieuwing heeft ingezet dan zijn de kosten van die kaart voor jou.

@Hester V heeft al een account en kan dus inderdaad (als je dan nog geen bericht van de NS hebt ontvangen) de kaart vernieuwen vanaf 6 weken voor de einddatum.

De kosten (€ 7,50) claim je dan later via de NS Klantenservice, zie reactie van @Tochjo 

Reputatie 7
Badge +3

Kaart vernieuwen kan inderdaad pas vanaf 6 weken voor verloopdatum. De status van de kaart moet dan aangeven “Verloopt bijna”, zoals te zien is in een ouder topic over dit issue. 

Ik gebruik even de screenprint daaruit.

Je zou dan ook een mail moeten ontvangen van OV-chipkaart. 

 

De €7,50 voor de kaart krijgt je overigens alleen terug van NS wanneer je een NS abonnement hebt (geen NS Flex Basis). 

Reageer