beantwoord

Website doet raar

  • 25 May 2022
  • 2 reacties
  • 205 Bekeken

Reputatie 3

Ik heb momenteel NS Flex Weekend vrij en dat wil ik opzeggen. Dat lukt niet met de website.

Nu doet NS nogal raadselachtig: je kunt een abonnement niet zomaar opzeggen maar je kunt het veranderen in Basis. Dat betekent dat je Basis bestelt en dat betekent automatisch dat Weekend Vrij opgezegd is.

Heb ik dat goed begrepen?

Gisteravond meldde de website een storing. Nu, hedenochtend krijg ik de volgende melding:

Sorry!

Deze OV-chipkaart kan niet meer worden gebruikt voor NS Flex. Kies voor een gratis nieuwe OV-chipkaart. (E100)

Wat betekent E100? Misschien 100 euro. Maar er staat ook gratis. En waardoor is mijn chipkaart ineens onbruikbaar? De chipkaart is zelf niet kapot, als de kaart stuk is kan NS dat niet weten. De software van NS deugt niet.

icon

Beste antwoord door Thom 25 May 2022, 11:31

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Ja, opzeggen van Weekendvrij gebeurt in principe door het omzetten in Basic zonder abonnementskosten. Dat is alleen maar handig want u kunt op edit: rekening blijven reizen en het abonnement kost niks. Het eventueel teveel betaalde voor Weekendvrij komt terug. De afhandeling gaat dan volgens het boekje.

 

Welnee, het is een melding die u niets kost. E staat voor een foutmelding. Hoe komt u erbij dat u honderd euro zou moeten betalen? Sterker nog u krijgt de ov-chipkaart zonder er  €7,50 voor te moeten bijdragen. Uw kaart is alleen te oud en moet worden vervangen. 

NS hoeft niks te kunnen weten. Ze kunnen in hun software aan de kaart zien dat hij bijna vijf jaar is gebruikt. Uw chipkaart is nog niet meteen onbruikbaar bij deze melding, maar wel vanaf de vervaldatum niet meer geldig. Dat duurt klaarblijkelijk niet zo lang meer en u kunt er dan geen nieuw abonnement meer opzetten.

Overigens zijn er momenteel veel storingen.

Badge +3

Dat is alleen maar handig want u kunt op saldo blijven reizen

Op rekening blijven reizen.

Reageer