Hallo. Ik probeerde een nieuwe OV-chipkaart te bestellen en nu worden mijn gegevens als onjuist weergegeven. Hoe kan ik mijn voorletters en achternaam wijzigen?
Welkom bij de NS Community!
Bij https://www.ns.nl/mijnns#/persoonsgegevens of tijdens het plaatsen van een bestelling kan je als voornaam invullen wat je wilt (of leeg laten).
Voor een ov-chipkaart bestelling is het wel ‘belangrijk’ dat je initialen dus voorletter(s) en achternaam kloppen. Je voornaam mag gerust afwijken want die staat niet op een kaart.
Helaas kan je een bestelling van een NS abonnement op een nieuwe ov-chipkaart pas ongedaan maken (via herroepingsrecht) zodra je abonnement ingegaan is.
Ik zou gewoon meteen een nieuwe bestelling doen met de juiste gegevens (als nieuwe klant dus niet inloggen met eventuele Mijn NS gegevens, dus gebruik een ander e-mailadres).
Na herroepen mag je de ov-chipkaart met de verkeerde naam doorknippen (na verwijderen van het abonnement van de kaart bij een automaat!)
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.