afschrijving ns groep iz reizigers | NS Community

afschrijving ns groep iz reizigers

  • 14 March 2023
  • 4 reacties
  • 330 Bekeken

Beste, 

Ik heb een studenten OV kaart en heb laatst een automatische incasso gehad van de NS voor het gebruiken van een OV fiets? Ik heb echter geen ov fiets gebruikt en zag in mijn facturen op de ns site dat het een paar keer eerder is gebeurd zelfs dat er geld is afgeschreven voor een ov fiets die ik wederom nooit heb gebruikt? De NS klantenservice wist er telefonsich geen raad mee en ik heb mij daardoor laten doorverwijzen naar de NS chat voor verdere hulp. ik hoor graag van jullie. 

 

groet, Jack 


4 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi jack van der linden,

Dit is niet het chatkanaal van de klanteNService, maar een openbare community waar reizigers elkaar helpen. Wij kunnen uiteraard niet bij je gegevens.

Voor de chat: Ga naar de contactpagina en klik vervolgens op ‘Chat met NS’.

Reputatie 7
Badge +3

In de factuur staat als het goed is het nummer van OV-chipkaart waarmee de fiets gehuurd is. Is dit jouw kaartnummer? Heb je misschien meerdere kaarten en gebruikt iemand anders één van jouw kaarten of ben je een kaart kwijt geraakt? Staat de huur van de fietsen in je MijnNS reishistorie?

 

 

bedankt, in de factuur staat inderdaad niet mijn ov kaart nummer. p.s. sorry had niet in de gaten dat dit de juist plek is om dit soort vragen te stellen, als nog bedankt!

gr. Jack 

Reputatie 7
Badge +3

Hopelijk kom je eruit met de klantenservice. Als het nummer van de OV-chipkaart niet van jou is maar van iemand anders kan het zijn dat je vanwege privacy regels niet verder komt of dat heel lastig wordt.

Ik herinner me nog een topic hier van iemand bij wie automatisch incasso's werden afgeschreven voor een abonnement wat die persoon niet had, maar wat op naam van een onbekende andere persoon stond. Was allemaal moeilijk moeilijk, alleen de contracthouder kon en mocht het rekeningnummer aanpassen. De persoon bij wie de incasso's werden afgeschreven wist niet wie dat was, NS kon of mocht dat niet vertellen maar nam ook geen contact op met die abonnementhouder om het rekeningnummer aan te passen. Geen idee hoe dat toen verder is afgelopen. Maar als NS niets doet, kun je denken aan storneren, automatisch incasso blokkeren/intrekken of melding onterechte incasso naar je bank. Dan moet je wel even zeker weten dat je niet ooit eens misschien voor bevriende buitenlandse student zonder Nederlandse bankrekening met jouw rekeningnummer een abonnement hebt afgesloten. 

Reageer