goeiemorgen,
Gisteren was ik onderweg naar twee verschillende bestemmingen rondom Deurne. onderweg in de trein heb ik nog gecontroleerd of er OV fietsen beschikbaar waren, er waren er nog 2 volgens de NS app (50% van het totaal). eenmaal ter plaatse bleek er helemaal niks beschikbaar te zijn. een medereiziger van me vertelde dat dit al maanden de stand van zaken is.
hier komen een paar vragen op:
* hoe kan het dat de beschikbaarheidsinformatie er zo extreem naast zit? is dit een getal wat eens per schrikkeljaar geüpdate wordt?
* wordt deze locatie niet beheerd door NS? ik bedoel, hoe is het normaal dat hier schijnbaar al maanden geen fietsen beschikbaar zijn. juist op zulke landelijke locaties is een alternatief vaak niet voorhanden. in mijn geval kon ik naar een bestemming lopen en heb ik de andere moeten laten vervallen. maarja, de treinrris heb ik al gemaakt. erger nog is dat ik door de verkregen vertraging in de spits m'n terugreis begon. ik mocht NS dus extra betalen vanwege door NS veroorzaakte problemen. ik ben bekend met het concept van geen-gevolgschade-dekken, maar dit is toch wel een beetje wrang.
Ik ben benieuwd of de meldingen die ik gisteren gemaakt heb invloed gaan hebben, of dat de fietsen nog lang on beschikbaar gaan zijn zonder melding ervan. Sowieso is dit de zoveelste deuk in het vertrouwen…
groet,
Tonny