beantwoord

betalen gratis abonnemet

  • 18 July 2023
  • 3 reacties
  • 89 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Ik wil een gratis OV-fietsabonnement afsluiten en moet vervolgens € 0,01 aftikken. Klopt dit wel? Krijg associaties met een whatsapp-truc.

icon

Beste antwoord door mrfreeze 18 July 2023, 14:24

Bekijk origineel

3 reacties

Badge +3

Ja, dat klopt. NS gebruikt deze afschrijving om uw rekeningnummer te controleren. Daar worden immers de huurkosten van afgeschreven.

Reputatie 7
Badge +3

Hoi JohnD,

Het klopt wel. Die cent is bedoeld om de bankgegevens te verifiëren voor de automatisch incasso. Zo weten ze (vrij) zeker dat het een echte rekening is, die ook echt van jou is.

Badge +3

Ik wil een gratis OV-fietsabonnement afsluiten en moet vervolgens € 0,01 aftikken. Klopt dit wel? Krijg associaties met een whatsapp-truc.

Die 1 cent overmaken is voor de incassomachtiging ter verificatie van je (nieuwe/gewijzigde) IBAN, zojuist ook nog gedaan bij de watermaatschappij. Klik en klaar.

Stuk makkelijker dan formulieren voor het intrekken van een machtiging en een formulier voor een nieuwe machtiging… (woningbouw/vve). Stuur die op naar Postbus X, maar gelukkig mocht ik ze ook inscannen en mailen.

Bij PayPal is het andersom, die maken twee kleine bedragen aan je over, en als je die invult ter verificatie is het in orde, maar ja van die 1 cent word je ook niet arm. Maar je moet wel iDeal hebben 😥

Overigens is een OV-fiets abonnement gratis, maar betaal je natuurlijk wel per keer voor het huren van fietsen.

Reageer