beantwoord

Betalen voor OV fiets met een Duitse IBAN?

  • 18 February 2023
  • 4 reacties
  • 197 Bekeken

Hey,

aangezien ik af en toe in Nederland ben, maar daar geen eigen fiets heb, wil ik graag gebruik maken van OV-fiets.

Hoe betaal je voor OV Fiets? Ik heb al gelezen dat je een OV chipkaart en een Nederlands adres nodig hebt. Verder las ik dat je met iDEAL betaalt.

Is dat nog steeds het geval? Kan ik dan ook met een Duitse IBAN of op een andere manier betalen?

icon

Beste antwoord door Daniël NS 19 February 2023, 12:58

Bekijk origineel

4 reacties

Goedemiddag DavidBerlin en welkom bij de NS Community!

Om een OV-fiets te kunnen huren heb je een OV-fiets abonnement nodig (of NS Flex abonnement, OV-fiets zit daarbij inbegrepen). Dat moet besteld worden op een persoonlijke OV-chipkaart.

Via onze website kun je dit bestellen, eventueel in combinatie met een nieuwe OV-chipkaart, maar daarvoor heb je een Nederlands IBAN nodig, of in ieder geval een IBAN waar je een iDeal betaling mee kan uitvoeren. Met een Duits IBAN zal dat niet lukken.

Je kunt als alternatief dan het abonnement bestellen via onze Klantenservice, de eerste betaling wordt dan via automatische incasso in rekening gebracht. In dat geval heb je al wel een persoonlijke OV-chipkaart nodig. Mocht je die nog niet hebben dan kun je deze los bestellen via de OV-chipkaart website. De betaling daarvoor kan ook via PayPal.

Goedemiddag DavidBerlin en welkom bij de NS Community!

Om een OV-fiets te kunnen huren heb je een OV-fiets abonnement nodig (of NS Flex abonnement, OV-fiets zit daarbij inbegrepen). Dat moet besteld worden op een persoonlijke OV-chipkaart.

Via onze website kun je dit bestellen, eventueel in combinatie met een nieuwe OV-chipkaart, maar daarvoor heb je een Nederlands IBAN nodig, of in ieder geval een IBAN waar je een iDeal betaling mee kan uitvoeren. Met een Duits IBAN zal dat niet lukken.

Je kunt als alternatief dan het abonnement bestellen via onze Klantenservice, de eerste betaling wordt dan via automatische incasso in rekening gebracht. In dat geval heb je al wel een persoonlijke OV-chipkaart nodig. Mocht je die nog niet hebben dan kun je deze los bestellen via de OV-chipkaart website. De betaling daarvoor kan ook via PayPal.

 

Bedankt voor het snelle atwoord. Als ik een OV-chipkaart en daarna NS Flex of het OV-fiets abonnement via de klantenservice bestel, wordt de automatische incasso dan na de eerste betaling voortgezet?

Zodat ik het goed begrijp, zou het mogelijk zijn om permanent voor OV-Fiets te betalen zonder Nederlandse IBAN?

Reputatie 6

Dat klopt helemaal! Het is alleen niet mogelijk om het zelf af te sluiten omdat het niet mogelijk is om met Ideal te betalen met buitenlandse rekeningen. Automatische betalingen gaan gewoon door zoals normaal en het is dus inderdaad mogelijk om permanent voor elk product wat we aanbieden te betalen zonder Nederlandse IBAN.

Badge +3

Het is alleen niet mogelijk om het zelf af te sluiten omdat het niet mogelijk is om met Ideal te betalen met buitenlandse rekeningen.

Met Bunq of Revolut zou dat moeten lukken, maar bij Revolut gaat de betaling via een NL (tussen)rekening

Dat is wel lastig bij een abonnement, want mijn ‘eigen’ Revolut IBAN is in Litouwen dus heb je alsnog de Klantenservice nodig.

Reageer