Dit is mijn tweet van 21 november over de defecte OV-fiets:
https://x.com/advanoosten/status/1726896114584977843?s=46&t=yYfLVvoxc-YD1riPGBeopw
op de foto het nummer van de defecte fiets. Dat nummer is 19395.
Het nummer van de wel goede, en tot genoegen gehuurde OVfiets is 18383
Inmiddels zoekt u ook contact met mij via de chat. Maar dit heeft geen vliegende haast. Ik hoop wel dat de factuur wordt gecorrigeerd.
Heb je de defecte fiets nu alleen teruggezet, of heb je 'm ook ingeleverd door 'm in de OV-fiets zone op slot te zetten? Het lijkt erop dat je het eerste gedaan hebt gezien de huur niet is afgesloten.
Vervolgens heeft blijkbaar iemand anders de niet op slot staande fiets meegenomen en 7 dagen nadat jij je fiets huurde teruggebracht, waarmee de huur alsnog afgesloten is. Dat is althans de enige manier waarop ik op het genoemde factuurbedrag komt.
Je hebt daarbij nog heel wat geluk dat je geen rekening van 350 euro voor een gestolen fiets gehad hebt.
Maar hier kunnen we dat niet voor je oplossen. Je post het nu immers op een reizigers-helpen-reizigers community. Het best kan je even de klantenservice bellen om dit toe te lichten. Wellicht dat je dan nog met terugwerkende kracht de huur afgesloten kunt krijgen tot een minuut na huren. Je hebt het geluk immers dat de huur alleen later is afgesloten, maar dat betekend tegelijk ook dat de er bewijs is dat je de fiets in de stalling achtergelaten had.