beantwoord

Bijzondere factuur OV fiets

  • 21 March 2024
  • 3 reacties
  • 76 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Hi, 

 

Kreeg deze week een factuur binnen van mijn ov-fiets die in principe klopt (totaalbedrag), maar de mutaties waren wel vreemd:

 

1x Ov-fiets gehuurd a €4.55 (had 1x gehuurd)

1x ov-fiets gehuurd a €4.55 (maar voor precies dezelfde periode)

1x Ophaalkosten

Daarna werd er €4.55 en de ophaalkosten afgetrokken waardoor het bedrag weer klopte.

 

 

Ik denk dat het te maken heeft, doordat ik mijn fiets niet goed had afgesloten in de beveiligde stalling in Zaltbommel (Elektrisch slot voor de eerste keer “fout” gebruikt) en het via de klantenservice (toen ik in de trein zat en begon te twijfelen, maar belde om na te vragen) liet afsluiten. Heb daarna niets meer gehoord en gok dat de factuur dat bevestigd. Echter, waardoor werden de ophaalkosten en nogmaals dezelfde rit opgeteld en daarna afgetrokken? Komt het doordat klantenservice de rit moest beëindigen en daardoor bepaalde mutaties werden gemaakt?

 

icon

Beste antwoord door Momo 21 March 2024, 21:44

Bekijk origineel

3 reacties

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Dat lijkt me een geval waarbij een Klantenservice medewerker iets heeft aangeklikt over ophalen en dat meteen weer gecorrigeerd heeft.

Zolang het onder de streep klopt, niet druk over maken.

Reputatie 7
Badge +3

Het komt op mij over als dat de klantenservice iets handmatigs moet doen om de rit af te sluiten en mogelijk een verkeerde actie heeft gedaan in het systeem, dat zag en direct gecorrigeerd heeft. Als zoiets bv gaat via een drop-down menu en die 2 dingen staan boven elkaar, kun je in de gauwigheid misschien net het verkeerde selecteren. Belangrijkste is dat het gecorrigeerd is en dat de factuur uiteindelijk gewoon klopt. 

Badge +3

In het verleden stonder er ook wel meerdere transacties voor dezelfde OV-fiets, waarvan eentje met de juiste tijden en bedrag € 0,00 en daarna eentje met totaal onzinnige tijden (bijv. 08:00 - 23:00) en het juiste bedrag erbij.

Zolang het uiteindelijke bedrag maar klopt inderdaad.

 

Reageer