Ik huurde vandaag een OV Fiets bij station Vierlingsbeek. De fietsen staan in het fietsenrek en hebben het nieuwe elektronisch slot.
Ik huurde eerst fiets nummer 11628. Toen ik echter op deze fiets wegreed, merkte ik meteen dat de fiets niet deugde (tik/slag in de trappers of misschien zit het wel in het wiel; hoe dan ook, bij trappen merkte je meteen dat de fiets niet normaal trapte). Ik heb de fiets binnen 15 minuten terug in het rek gezet (en een andere fiets gehuuurd), dus hopelijk is deze eerste fiets niet aangerekend als verhuur - niettemin, deze fiets had al afgemeld moeten worden door de vorige gebruiker.
Met de nieuwe sloten kun je echter bij een self-service fietsenstalling niet melden of de fiets nog in goede staat is of niet. Dus de vorige gebruiker heeft deze niet deugelijke fiets terug in het rek gezet, en ik heb deze defecte fiets ook terug in het rek gezet voor de volgende die tegen hetzelfde probleem aanloopt. Zo blijven defecte fietsen verhuurbaar. Niet handig!!
(Je zou in principe NS Klantenservice kunnen bellen, maar die drempel is hoog: er wordt geen tel nummer gegeven op het verhuurbord; het is meer gedoe; plus de vorige keer dat ik een defecte OV fiets had (elektronisch slot hield er onderweg mee op) was ik meer dan 30 minuten bezig om NS aan de lijn te krijgen.)