Zojuist heb ik een OVfiets gehuurd bij Amsterdam Muiderpoort. De mij toegewezen fiets (waarom kan ik niet zelf kiezen?), heeft een defect voorlicht. Omruilen kost mij natuurlijk weer opnieuw huur. Wat te doen in zo’n geval?
Als u hem binnen een kwartier terugbrengt, krijgt u een andere fiets. Als duidelijk is dat hij defect is normaal ook. Handel in redelijkheid, ook in Amsterdam, ook al zijn de omgangsvormen daar wel eens wat ongenuanceerd.
Als u hem binnen een kwartier terugbrengt, krijgt u een andere fiets.
Volgens deze pagina heb je daar tegenwoordig nog maar 10 minuten voor, al hebben de algemene voorwaarden die op dezelfde pagina gelinkt zijn het nog altijd over 15 minuten (versie februari 2021).
TS heeft gebruik gemaakt van een zelfservice locatie en daar is het ook van belang bij het inleveren van de fiets aan te geven dat hij defect is (op “nee” drukken bij de vraag of hij in goede staat is). Voor de kosten maakt dat niet uit (de binnen 10-15 minuten ingeleverde fiets is altijd gratis), maar mijn praktijkervaring met zelfservice-locaties is dat de laatst ingeleverde fiets nogal eens als eerste weer uitgegeven wordt. En dan kom je nooit van die fiets met defect voorlicht af
andere trucje is - eerst een tweede fiets huren en pas pas de eerste retourneren (en defect aangeven )
Dank voor de reacties. Voor de volgende keer zal ik het onthouden.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.