e bike | NS Community

e bike

  • 19 August 2022
  • 8 reacties
  • 139 Bekeken

kan ik in Haarlem op het station een OV E bike huren


8 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Volgens de website van OV Fiets niet.

https://www.ns.nl/deur-tot-deur/ov-fiets/huurlocaties/map?q=Haarlem&details=52.38763,4.63832

Reputatie 6
Badge +1

Volgens mij is de elektrische OV-fiets nog nergens te huur. Een paar maanden terug kwam wel het bericht naar buiten dat NS een proef wil gaan doen met de verhuur van elektrische OV-fietsen, maar sindsdien heb ik er niets meer over gehoord. 

De laatste informatie die ik kan vinden is inderdaad dat er een proef gaat zijn en dat deze proef eind juli 2022 zou moeten beginnen. Dat is inmiddels natuurlijk verstreken, maar nieuwe informatie hebben we sinds de oorspronkelijke aankondiging niet gekregen helaas. Ik durf dan ook niet te zeggen wat de status is van de proef. Ik zal eens navragen of er al iets meer bekend is.

Reputatie 7
Badge +3

NS zou nog bekend maken op welke 4 stations men als proef OV-ebikes zou gaan verhuren, maar ik heb daar verder geen berichten over gezien. Wel geeft de stationsinfo van Maastricht aan dat ze daar te huur zijn. Geen idee of het klopt, er staat geen aantal beschikbaar bij voor de ebikes.

 

Reputatie 7
Badge +3

Die 4 middelgrote stations moeten nog steeds bekendgemaakt worden. Zal wel juli 2023 worden.

Reputatie 7
Badge +1

Het zou mij niet verbazen als TS begin september een E-bike wil huren. Zo ze al op Haarlem beschikbaar zouden zijn, denk ik dat ze dan heel snel weg zijn. 

Reputatie 7
Badge +1

Die 4 middelgrote stations moeten nog steeds bekendgemaakt worden. Zal wel juli 2023 worden.

In NS Weekly werd gisteren in het item over de OV-Fiets vermeld dat de pilot met de e-bike na de zomer zal starten.

Badge +3

Vanaf 30 september is een OV-ebike te huur op station Driebergen-Zeist. In de weken erna worden er nog drie stations aan deze lijst toegevoegd; het is nog onbekend om welke stations het gaat. Deze info komt uit een mail van NS die ik net ontving.

Reageer