beantwoord

E bike tijdens fietsen mankementen

  • 30 July 2023
  • 4 reacties
  • 91 Bekeken

Ik heb de e bike gehuurd en tijdens het gebruik begon de rem aan te lopen, heb het gemeld en volgens het personeel zou ik weer een andere moeten huren voor 10 euro hoe zit dit heb ik geen recht op een vervangende?? 

icon

Beste antwoord door Tomas NS 30 July 2023, 16:32

Bekijk origineel

4 reacties

Hoi Carola85 en welkom bij onze Community.

Een fiets die binnen een kwartier na het huren wordt teruggebracht wordt niet berekend. Lever je hem na die 15 minuten in, dan wordt er automatisch een bedrag voor de verhuur in rekening gebracht. Dit gaat vanzelf.

Ik adviseer om contact op te nemen met de klantenservice om te kijken hoe deze situatie kan worden opgelost.

Ik bedoel als de e bike mankementen krijgt in die 24 uur dat je het huurt, heb je dan recht op een vervangende fiets?

Want hier vertellen ze dat kost je dan weer 10 euro dat zou toch niet de bedoeling zijn of wel?? 

Reputatie 7
Badge +2

Het is wel de tariefstructuur van OV fiets ja dat je na een kwartier gewoon een nieuwe verhuur start als je de fiets alsnog wilt omruilen.

Ik heb, in een inmiddels prehistorische nog bemenste stalling, wel eens een andere OV-fiets zonder scannen meegekregen toen ik pas later een defect aan de fiets kreeg (lekke band). Maar dat zullen ze met de e-bikes wel niet zo snel doen. (En het gaf vooral verwarring omdat er bij het uiteindelijke inleveren ondertussen ander personeel dienst had)

Badge +3

Het is wel de tariefstructuur van OV fiets ja dat je na een kwartier gewoon een nieuwe verhuur start als je de fiets alsnog wilt omruilen.

Ik heb, in een inmiddels prehistorische nog bemenste stalling, wel eens een andere OV-fiets zonder scannen meegekregen toen ik pas later een defect aan de fiets kreeg (lekke band). Maar dat zullen ze met de e-bikes wel niet zo snel doen. (En het gaf vooral verwarring omdat er bij het uiteindelijke inleveren ondertussen ander personeel dienst had)

Wel eens een keer gehad (Woerden, toen nog geen poortjes) toen ik mijn kaart gaf en zei “ik kom voor een fiets” de beheerder dacht dat ik een eigen fiets bij me had, en ik meen € 1,25 aftikte (1 dag stallen op factuur).

Hij zei toen “laat maar zo, hier heb je een OV-fiets sleutel en als je die inlevert gooi maar in het bakje (dat gewoon op de balie stond) en zeg desnoods maar dat ik je die meegegeven heb” (dus formeel niet verhuurd is). Maakte verder niet uit, want bij het terugbrengen scannen ze je kaart toch niet.

Te lang geleden om die transactie nog boven water te halen, maar dat was dus een OV-fiets voor ongeveer een derde van de prijs 😂

Reageer