Ik nam op 11-8 een OV-fiets mee op station Nijmegen. Ben geen frequente huurder en dacht door mijn ov-chipkaart voor het slot te houden de fiets mee te kunnen. Toen ik deze fiets bij mijn bestemming op slot had gezet kon ik bij vertrek het slot echter niet meer openen. Achteraf bleek dat deze fiets bij inlevering door de vorige huurder niet was afgesloten. Ik wilde de kosten van een elders gehuurde fiets (voor de terugreis) declareren bij de NS maar kreeg 0 op mij verzoek. Dat de fiets niet afgesloten was toen ik hem met mijn ov kaart huurde was mij niet opgevallen (merk je niet op in een volle stalling) en staat ook niet duidelijk bij de instructie. Gelet op alle gedoe, tijdverlies en kosten lijkt een coulance vergoeding mij wel terecht. Tevens zou de NS duidelijk moeten aangeven dat je altijd, voor vertrek, moet checken of de fiets correct is afgesloten.
Hoi HenkGzn en welkom bij de NS Community!
Ik begrijp dat het frustratie oproept wanneer je de fiets niet meer kunt meenemen na de eerste fietsrit. Ik heb jouw suggestie over het slot direct intern doorgezet. Heb je extra kosten gemaakt voor het inleveren van een nieuwe OV-fiets op een andere locatie? Dat zou, uit coulance, wel bekeken en eventueel gecorrigeerd kunnen worden. Of heb je een fiets gehuurd bij een ander bedrijf? Daarvan worden kosten inderdaad helaas niet vergoed.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.