extra check bij huren ov-fiets

  • 17 August 2023
  • 2 reacties
  • 72 Bekeken

Ik nam op 11-8 een OV-fiets mee op station Nijmegen. Ben geen frequente huurder en dacht door  mijn ov-chipkaart voor het slot te houden de fiets mee te kunnen. Toen ik deze fiets bij mijn bestemming op slot had gezet kon ik bij vertrek het slot echter niet meer openen. Achteraf bleek dat deze fiets bij inlevering door de vorige huurder niet was afgesloten. Ik wilde de kosten van een elders gehuurde fiets (voor de terugreis) declareren bij de NS maar kreeg 0 op mij verzoek. Dat de fiets niet afgesloten was toen ik hem met mijn ov kaart huurde was mij niet opgevallen (merk je niet op in een volle stalling) en staat ook niet  duidelijk bij de instructie. Gelet op alle gedoe, tijdverlies en kosten lijkt een coulance vergoeding mij wel terecht. Tevens zou de NS duidelijk moeten aangeven dat je altijd, voor vertrek, moet checken of de fiets correct is afgesloten.


2 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Hoi HenkGzn en welkom bij de NS Community!

Ik begrijp dat het frustratie oproept wanneer je de fiets niet meer kunt meenemen na de eerste fietsrit. Ik heb jouw suggestie over het slot direct intern doorgezet. Heb je extra kosten gemaakt voor het inleveren van een nieuwe OV-fiets op een andere locatie? Dat zou, uit coulance, wel bekeken en eventueel gecorrigeerd kunnen worden. Of heb je een fiets gehuurd bij een ander bedrijf? Daarvan worden kosten inderdaad helaas niet vergoed.

Reputatie 7
Badge +1

@HenkGzn : zie ook onderstaand verhaal op BNR-Radio: Ik ben het met je eens dat het op slot zetten nog wel eens niet goed gaat in de stalling. NS doet er inderdaad weinig mee. Je zou bijvoorbeeld een bord met KOEIENLETTERS kunnen maken. OV FIETS ALTIJD OP SLOT ZETTEN.

 

https://www.bnr.nl/nieuws/mobiliteit/10519985/slim-slot-op-ov-fiets-laat-duizend-reizigers-per-maand-gestrand-achter 

Reageer