Skip to main content

factuur gestorneerd


Toon eerste bericht

27 reacties

Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 29980 reacties
  • 4 maart 2025

Bij een wiebelend zadel (dat je zelf niet meer kunt vastdraaien) of kapotte bagagedrager elastieken of defecte verlichting (batterij leeg, bestaan die nog?) lever je de fiets natuurlijk in als defect.

Maar ketting kapot, trapper afgebroken of een lekke band is natuurlijk nooit te voorkomen. Na contact met NS zou dat gewoon opgelost moeten worden door de fiets ergens vindbaar (afgesloten, stuur de sleutel maar op) achter te laten en de huur per het moment van melden af te laten sluiten zonder verdere moeite of kosten voor jou.

Of zo’n ns.nl/slot dat je keurig met je ov-chipkaart hebt geopend en onderweg weigert. Heb je die niet met je kaart geopend dan heb je pech maar zijn er ook geen kosten want jij bent de huurder niet 🤣

Gouwe ouwe…. Er gooit iemand een door jou gehuurde fiets in de gracht, dan wordt het wel een probleem https://www.ad.nl/utrecht/man-gooit-fiets-in-gracht-en-duikt-hem-zelf-weer-op~a2ba72b2 maar is die dan ‘gestolen’ en maakt dat jou een dief?


Momo
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 16538 reacties
  • 5 maart 2025
Robert B schreef:

Maar ketting kapot, trapper afgebroken of een lekke band is natuurlijk nooit te voorkomen.

Nee, het is niet 100% te voorkomen, maar onderhoud voorkomt al veel, denk aan ketting smeren, spannen of tijdig vervangen, banden vervangen, bv wanneer het profiel erg afgesleten is, remmen en verlichting checken. Ja, dat is veel werk, maar als je fietsen verhuurt zul je moeten zorgen dat die fietsen veilig zijn en goede staat van onderhoud hebben. Bepaalde onderdelen slijten nu eenmaal, ook bij fietsen die netjes worden behandeld. 

 

 


Reageer