beantwoord

Factuur handmatig betalen

  • 21 February 2023
  • 5 reacties
  • 187 Bekeken

Goedemorgen, ik ben er bewust van dat een factuur onder normale omstandigheden wordt overgemaakt via automatische incasso. Echter staat op mijn rekening deze functie wegens persoonlijke reden uitgeschakeld.

Tot 2x toe heb ik al een '’dreigmail'’ gehad waarin ik de factuur heel snel moest overmaken en anders zouden er extra incassoskosten worden overgemaakt.

Een keer heb ik zelfs met een NS medewerker last minute aan de telefoon moeten zitten om dit nog voor elkaar te krijgen.

Dus nu de hamvraag: Is er een mogelijkheid om een factuur handmatig over te maken en zo ja, hoe doe ik dit dan?

icon

Beste antwoord door Stijn NS 21 February 2023, 11:54

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Facturen van NS dienen per automatische incasso geïncasseerd te worden. Een factuur is alleen handmatig over te maken, wanneer de incasso mislukt is. Je krijgt dan een email met betaallink. Hou er rekening mee dat als te vaak het verschuldigde bedrag niet geïncasseerd kan worden, jouw abonnement stopgezet wordt en jouw kaart geblokkeerd voor flex.

Goedemorgen JeppieNL en welkom bij de NS Community.

Zoals MoDe al aangeeft geef je een contractueel akkoord voor het automatische afschrijven van de abonnements- en gebruikskosten. Het is niet mogelijk om dit uit te zetten. De automatische incasso zal altijd worden uitgevoerd. Pas wanneer die mislukt, zul je een e-mail krijgen met de melding dát het is mislukt en instructies hoe je de betaling handmatig kunt overmaken. Vanaf dat moment kan het handmatig gedaan worden.

Op dat moment krijg je ook een zogenaamde AcceptMail gestuurd waar een iDeal betaallink in staat. Die mail is vrij streng verwoord, maar dit is niet de laatste herinnering met een daadwerkelijk laatste deadline. De deadline die in deze mail wordt vermeld is de deadline tot wanneer je gebruik kan maken van de iDeal betaallink. Vanaf het moment dat je de notificatie ontvangt dat de automatische incasso is mislukt heb je ongeveer een periode van 4 weken om alsnog de factuur handmatig te voldoen.

Reputatie 7
Badge +1

Goedemorgen JeppieNL en welkom bij de NS Community.

Zoals MoDe al aangeeft geef je een contractueel akkoord voor het automatische afschrijven van de abonnements- en gebruikskosten. Het is niet mogelijk om dit uit te zetten. De automatische incasso zal altijd worden uitgevoerd. Pas wanneer die mislukt, zul je een e-mail krijgen met de melding dát het is mislukt en instructies hoe je de betaling handmatig kunt overmaken. Vanaf dat moment kan het handmatig gedaan worden.

Op dat moment krijg je ook een zogenaamde AcceptMail gestuurd waar een iDeal betaallink in staat. Die mail is vrij streng verwoord, maar dit is niet de laatste herinnering met een daadwerkelijk laatste deadline. De deadline die in deze mail wordt vermeld is de deadline tot wanneer je gebruik kan maken van de iDeal betaallink. Vanaf het moment dat je de notificatie ontvangt dat de automatische incasso is mislukt heb je ongeveer een periode van 4 weken om alsnog de factuur handmatig te voldoen.

 

En Stijn kunnen we ook een acceptmail sturen naar de NS voor de tsunami aan claims die nog steeds open staan. Ik vind de afhandeling van de debiteuren nogal in schril contrast staan met de afhandeling van de crediteuren. Ik snap echt wel dat er personeelstekorten zijn, maar communiceer daar wel eerlijk over en stuur dus geen standaard emails meer dat er binnen 5 dagen een reactie zal volgen. 

Die 5 dagen hebben jullie nog nooit gehaald.   

Dank voor jullie reacties,

inmiddels wel betaald maar via de handmatige mail

@Stijn NS Je hebt het alleen verkeerd begrepen, ja ik geef toestemming voor de automatische incasso maar die werkt niet omdat ik onder bewind sta (Automatische incasso is onmogelijk bij rekening van personen die onder bewind staan).

Vandaar dat het handig zou zijn als er in de toekomst gelijk de link voor de handmatige factuur wordt gestuurd in plaats van pas als de automatische incasso niet lukt.

Ik ben op deze manier dat mijn studenten ov stop wordt gezet als ik te vaak een OV-fiets nodig heb.

Je kan maandelijks dan het bedrag overmaken naar de IBAN waarnaar je de laatste betaling hebt overgemaakt. Je dient in de omschrijving je klantnummer en factuurnummer te vermelden.

Reageer