beantwoord

Factuur OV fiets

  • 29 September 2022
  • 5 reacties
  • 443 Bekeken

Ik heb 29 augustus een OV fiets geleend op Utrecht Centraal. In mijn reistransacties wordt het bedrag van € 4,15 verrekend op mijn OVkaart. Nu krijg ik een melding met factuur dat dit bedrag binnenkort wordt afgeschreven. Volgens mij wordt het dus dubbel berekend.

icon

Beste antwoord door Momo 29 September 2022, 19:58

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Huur van een OV-fiets wordt niet betaald van het saldo van een OV-chipkaart, dit gaat via een factuur en automatische incasso. Het wordt dus niet dubbel berekend. Check anders ook even je transacties op OV-chipkaart, daar zie je wat er aan saldo van je OV-chipkaart afgaat en daar zal de huur van je OV-fiets niet bij staan. 

Badge +3

OV-fiets huur betaal je maandelijks (zelfde datum ongeveer) per incasso. Het staat (technisch) niet eens als product op je kaart dus kan je saldo niet aanspreken.

Het zal best in je producten/transacties staan in Mijn NS (bij NS Flex maar ook bij Reizen op Saldo) maar dat is ter info.

Antwoord van Momo is juist.

Ik heb precies dezelfde vraag en verwarring. De huur van mijn ov-fiets van afgelopen maand staat in mijn NS opgenomen onder transacties en ik krijg nu ook een mail dat er een automatische incasso aankomt voor dit bedrag. Daarmee dus twee keer afgeschreven en dubbel betaald. Hoe kan ik dit herstellen?

Reputatie 7
Badge +3

Zie het antwoord hierboven. 

Reputatie 7
Badge +3

Nee, het wordt niet dubbel afgeschreven, het wordt alleen berekend op de factuur. Dat iets in je transacties in MijnNS staat wil niet zeggen dat het ook van het saldo van je OV-chipkaart wordt afgeschreven, dat zijn 2 aparte dingen. 

Reageer