Fiets gaat niet op slot | NS Community
beantwoord

Fiets gaat niet op slot

  • 30 April 2023
  • 2 reacties
  • 225 Bekeken

Zojuist fiets geretourneerd op station Weert. Slot kon niet worden gesloten, zeker 20x geprobeerd door het knopje ingedrukt te houden en ringslot te sluiten. Maar dat ging dus niet, kettingslot kwam wel los. Wat nu?

Fiet nr [verwijderd door moderator]

 

Mvg Guido

icon

Beste antwoord door Daniel 30 April 2023, 22:03

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +2

De instructie van de elektronische sloten geeft aan dat je het knopje kort moet indrukken en dan het ringslot moet sluiten bij inleveren. Lang indrukken doet zoals je beschrijft precies wat het hoort te doen: het kettingslot vrijgeven. Zie de uitleg.

Je fietsrit is nu niet afgesloten en doordat je het fietsnummer hier hebt vermeld weet nu iedereen welke OV-fiets ze in Weert gratis mee kunnen nemen😉.
In elk geval is het nu zaak z.s.m. contact met de klantenservice op te nemen om de rit af te laten sluiten. Daarna wordt echter wel gecheckt of de fiets er werkelijk staat en aangezien je 'm nu met open slot hebt achtergelaten loop je wel een serieus risico dat ‘ie vervolgens niet gevonden wordt.

Bedankt voor je reactie, klantenservice heeft me geholpen. Er stond duidelijk knopje 1 seconden ingedrukt houden en kettingslot én ringslot kunnen gesloten worden. Maar volgens mij heb ik kort indrukken ook geprobeerd overigens.

Reageer