beantwoord

fiets gestolen

  • 31 August 2022
  • 9 reacties
  • 416 Bekeken

Ik heb van jullie een mail gehad dat ik een fiets niet heb ingeleverd maar had hem wel degelijk ingeleverd. Er was geen ruimte mee r in de kluis dus heb hem bij deze paal zo als je ziet opslot gezet. Ik vind het dan jammer dat ik neer gezet word als dief voor mij gevoel.

icon

Beste antwoord door Daniel 31 August 2022, 17:40

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Heb je de sleutel ook in de blauwe dropbox gedaan en je daarna bij de klantenservice gemeld om de rit af te sluiten?

NS kan natuurlijk niet ruiken dat je de fiets aan een paal naast de stalling geplaatst hebt, dat zal je ze moeten melden en dan wordt normaalgesproken de rit probleemloos afgesloten (al checken ze later nog wel of de fiets er ook echt staat).

Voor nu is alsnog contact opnemen en kiezen voor OV fiets de beste optie om hoge kosten te voorkomen.

Badge +3

Waarom zet je die fiets in hemelsnaam aan een lantaarnpaal en niet in de rekken ernaast?

Waarom zet je die fiets in hemelsnaam aan een lantaarnpaal en niet in de rekken ernaast?

Dacht dan staat die nog beter vast dan dat die opgetild kan worden en mee genomen kan worden “..

Badge +3

Waarom zet je die fiets in hemelsnaam aan een lantaarnpaal en niet in de rekken ernaast?

Dacht dan staat die nog beter vast dan dat die opgetild kan worden en mee genomen kan worden “..

Ehh, daar zijn die P vormige beugels voor (om de fiets aan vast te zetten).

Deze reactie van u is volgens mij niet van toepassing/niet waar deze topic over gaat fijne avond…

Badge +3

Deze reactie van u is volgens mij niet van toepassing/niet waar deze topic over gaat fijne avond…

Goede kans dat de fiets verwijderd is en nu in het gemeentedepot staat. Ook fijne avond.

Reputatie 7
Badge +4

Als een fiets niet correct is ingeleverd, en daar bent u verantwoordelijkvoor, kunnen de kosten voor u oplopen tot €350,00. Er zijn ook mensen die zo aan een fiets proberen te komen. Ik zou het maar snel in orde maken op de wijze zoals die is afgesproken. U zult moeten aantonen dat de fiets door u is ingeleverd. NS kijkt of de fiets correct is ingeleverd of niet, zo niet dan leidt dat ongeacht de intenties van de huurder uiteindelijk tot een boete.

De opmerking van @Robert B lijkt me wel relevant.

Nou lees wel meer klachten van mensen met de zelfde klachten.. die het aantonen en als nog worden neer gezet als leugenaar maar goed.. 

Badge +3

Nou lees wel meer klachten van mensen met de zelfde klachten.. die het aantonen en alsnog worden neer gezet als leugenaar maar goed.. 

Geeft alleen maar aan dat de NS beter moet zoeken naar ‘vermiste’ fietsen, want als de rit is afgesloten en jij de sleutel netjes ingeleverd hebt is het verder niet jouw probleem.

De foto is duidelijk genoeg (afgezien van het fietsnummer, dat NS op zich ook niet 100% kan weten omdat het om een fietskluis gaat waar blijkbaar een andere OV-fiets in terecht is gekomen).

Anders aangifte doen van diefstal/vermissing.

Reageer