Fiets gevonden | NS Community
beantwoord

Fiets gevonden

  • 3 October 2022
  • 7 reacties
  • 94 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie

Voor de J.F. Kennedylaan 8 in Apeldoorn, Belastingdienstgebouw, staat een OV-fiets die mogelijk kwijt is. Het nummer van deze fiets is 11725. Zouden jullie deze z.s.m. willen ophalen?

 

 

icon

Beste antwoord door Daniel 4 October 2022, 20:29

Bekijk origineel

7 reacties

Hoi Usain, en welkom op de NS Community.

Deze fiets zijn we niet kwijt! Staat de fiets hier al langere tijd? Het kan zijn dat iemand de fiets meerdere dagen huurt en elke dag daar achterlaat.
Voor nu zie ik in ieder geval nog geen reden om een melding door te zetten. Toch bedankt voor je oplettendheid!

Hoi Aurora NS,

 

Dat kan niet kloppen. Deze fiets staat er al maanden op dezelfde plek. Waarschijnlijk heeft de vorige huurder (wellicht zakelijk) niet eens door dat dat het geval is. Ik heb al voor de zomervakantie gebeld met de Klantenservice en toen werd precies ook gezegd dat deze niet vermist was. U zou de NS en de vorige onwetende huurder een plezier doen. De foto die ik heb verstuurd is gemaakt op 27 juni. De laatste keer dat ik had gebeld. Toen al stond de fiets er al een tijdje. Dus minstens 3 maanden onverroerd.

 

 

 

Vreemd, ik durf niet te zeggen wat er dan aan de hand is bij ons in het systeem. Ik zal in ieder geval een melding maken dat er op deze locatie al meerdere maanden een fiets staat dan.

Badge +3

Is dat nummer op het frame wel het juiste? Lijkt meer op een nummer van een stalling (117) en dan fiets 25 of zo. De QR code doet helaas ook niets bij mij.

Op het achterspatbord zou het in ieder geval moeten staan (5 cijfers met eventueel een F of B ervoor).

Reputatie 6
Badge +2

Ah, dit is wel het juiste nummer. In ons systeem moeten we er alleen zelf nog even een letter voor zetten. Daarbij heb ik een fiets gevonden die op 9 juni voor het laatst verhuurd is in Apeldoorn. Dat zou geen toeval zijn. Ik heb daarbij ook alsnog de melding gezet zodat de fiets zo snel mogelijk opgehaald kan worden.

Reputatie 7
Badge +2

Is dat nummer op het frame wel het juiste? Lijkt meer op een nummer van een stalling (117) en dan fiets 25 of zo. De QR code doet helaas ook niets bij mij.

Op het achterspatbord zou het in ieder geval moeten staan (5 cijfers met eventueel een F of B ervoor).

De fietsen met slim slot (die hebben ze in Apeldoorn namelijk) hebben geen nummer meer op het achterspatbord. In plaats daarvan hebben ze alleen die sticker op het frame die op de foto te zien is.

De QR code bevat alleen maar het fietsnummer, die gebruiken ze in de stalling als ze de fiets defect moeten melden. Dan scant de beheerder die code in plaats van het fietsnummer over te typen. (Zelf ooit gezien toen ik in Apeldoorn een OV-fiets met slim slot had die niet op slot meer wilde. Workaround van de stallingsbeheerder was 'm defect melden met z'n app, want dan stopt de huur ook)

Badge +3

Top, weer wat geleerd. Beste antwoord bij deze.

Reageer