Fietsrugzak welke op OV fiets past | NS Community

Fietsrugzak welke op OV fiets past

  • 31 January 2023
  • 5 reacties
  • 274 Bekeken

Ik zoek een fietsrugzak welke op de OV fiets past voor woon werk verkeer. Wie heeft een goede tip?

Hij moet ook waterdicht zijn.


5 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Een rugzak doe je meestal op een rug. Niet alle ovfietsen hebben (deugdelijke) snelbinders. Je zou ook kunnen kijken naar een fietstas die je aanhaakt. Ik heb er zelf een met schouderband en wegdraaibare haken die je achter een ritsvakje kunt verbergen.

Ja zo ver was ik wel.

Zou graag tips hebben voor zo’n tas met haakjes. Ik had gekocht welke namelijk niet past op de bagagedrager van de ov fiets.

Je hebt ook rugzakken met wegdraaibare haakjes.

Badge +3

De bagagedragers van OV-fietsen stellen niet zoveel voor, denk dat je dan beter kan kijken naar iets wat je aan het stuur kunt hangen (zoals je ook wel ziet bij maaltijdbezorgers).

Reputatie 3

Als die bagagedragers niet zo geweldig zijn en je niet je geld wilt verspillen aan tassen waar je niet zeker weet of ze passen, dan raad ik je een rugzak/koffer in een te nemen. Mogelijk eentje met of zonder wielen. Compact en met losse snelbinders kan je ze gemakkelijk aan je fiets binden en losmaken. Het grootste probleem waar je vooral tegen aan zou lopen is hoeveel spullen je erin kwijt kan. Ik ben persoonlijk al redelijk tevreden als ik een rugzak zou nemen met pootjes, die kan je zo ff in de trein op de grond leggen of tussen de stoelen in.

Reputatie 7
Badge +3

Ik gebruik een kleine laptoprugzak voor mijn woon-werkverkeer met de elektrische vouwfiets. Die heeft weliswaar een kleine bagagedrager maar ik vind het geen probleem om met de rugzak op te fietsen. Maar ik kan me voorstellen dat dat geen prettige optie is wanneer je veel spullen wilt meenemen.

Voor de verkeersveiligheid doe ik een reflecterende hoes om de rugzak. Die hoes is ook waterdicht. 

Reageer