Een ov fiets die op mijn naam stond en gebruikt werkt door iemand is gestolen. Ik krijg een mail dat ik toeslag moet betalen wegens het feit dat de fiets langer dan 3 dagen gebruikt wordt hoe kan ik er voor zorgen dat de betalingen worden stop gezet. Aangifte is al gedaan door de persoon die de fiets heeft gebruikt
fietss
Beste antwoord door Thom
Een ov fiets die op mijn naam stond en gebruikt werkt door iemand is gestolen. Ik krijg een mail dat ik toeslag moet betalen wegens het feit dat de fiets langer dan 3 dagen gebruikt wordt hoe kan ik er voor zorgen dat de betalingen worden stop gezet. Aangifte is al gedaan door de persoon die de fiets heeft gebruikt
Neem contact op met Klantenservice, afdeling OV-fiets. 030 7515155. Zij beslissen hoe het in uw situatie verder gaat. U bent aansprakelijk/verantwoordelijk voor de fiets. Het is uiteraard niet de bedoeling dat u een fiets huurt en die dan aan een ander uitleent. Het huren van een OV-fiets is gekoppeld aan uw persoonlijke OV-chipkaart en de aansprakelijkheid ligt bij u. Het was verstandiger geweest als u zelf aangifte had gedaan. Het is dan aan OV-fiets, de toeslag is normaal als er niks gemeld is.
NS hoeft de kosten van een missende fiets natuurlijk niet te dragen en het kan voor u in de papieren lopen. Het is wijs snel te handelen. Zorgen dat de fiets terug komt, is de beste oplossing. Als dat niet gebeurt, bent u normaalgesproken 350 euro kwijt.
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.