Skip to main content

Ik wil af en toe een ov fiets gaan gebruiken om een fietstocht te maken.

Ik wil dan bijvoorbeeld van Apeldoorn naar Rheden fietsen.

Is dit mogelijk dat je de ov fiets bij de ene station ophaalt en bij de andere station weer inlevert?

Tegen betaling van 10 euro is dat mogelijk volgens de website van NS.

Bij terugbrengen op een andere locatie dan gehuurd betaal je €10 extra, dus bovenop de huurprijs van €4,55 per dag. Voor €7,50 kun je een eigen fiets meenemen in de trein in de daluren. 

Onthoud wel dat een ov-fiets verre van comfortabel is als je een hele dag erop rond wil reizen. Het is immers een stadsfiets. 

Persoonlijk zou ik aanraden om je eigen fiets mee te nemen in de trein, of een fiets op locatie te huren bij een fietsverhuurder.

Onthoud wel dat een ov-fiets verre van comfortabel is als je een hele dag erop rond wil reizen. Het is immers een stadsfiets. 

Persoonlijk zou ik aanraden om je eigen fiets mee te nemen in de trein, of een fiets op locatie te huren bij een fietsverhuurder.

Ik zou dat normaliter ook adviseren, maar de fietsplekken bij NS zijn de laatste jaren zo drastisch afgenomen dat het zo maar kan gebeuren dat je op een station een uur of langer moet wachten voor je mee kan. Ik nam in het verleden vaak een fiets mee. Dit jaar door deze problemen dus nog niet gedaan. Ik heb wel heel veel treinen met veel fietsen gezien en ook veel mensen tevergeefs met fiets proberen een trein te betreden. (konden dus niet mee of werden door de HC geweerd).

Reageer