beantwoord

Foutieve pushmelding bij huren OV-fiets

  • 24 September 2023
  • 3 reacties
  • 151 Bekeken

Reputatie 7
Badge +2

Ik huurde vanmiddag bij station Zoetermeer een OV-fiets en ontving daarop deze, zo te zien recent textueel gewijzigde, pushmelding…

...verdomd slimme fietssleuteltjes hebben ze daar dan 😂

Zonder gekheid: met een ouderwets slot met sleuteltje zoals dat station nog heeft kan je lang wachten tot de huur afsluit na het op slot zetten. En dan is het notabene nog aan het nummer te zien ook dat die fiets geen elektronisch slot heeft, dus waarom dan geen daarop aangepaste pushmelding.

icon

Beste antwoord door Robert B 25 September 2023, 19:14

Bekijk origineel

3 reacties

Deze foutmelding is voor mij ook een vreemde en een eerste keer dat ik dit zie. Ik zal er een melding van maken zodat als het vaker gebeurt er naar gekeken kan worden.

Badge +3

Dit klopt inderdaad niet, nummers van fietsen met elektronische sloten beginnen met een B (plus de 5 cijfers van de fiets).

Reputatie 7
Badge +2

Dat is snel: net een OV-fiets gehuurd op Veenendaal-De  Klomp en dat leverde een reeds aangepaste pushmelding op voor die fiets met sleutel. Er staat nu dat de huur stopt als je 'm inlevert.

Opvallende investering trouwens: Veenendaal-De Klomp heeft een heel nieuw verhuursysteem in de fietsbox waarop je op een touchscreen kiest voor huren of inleveren. Blijkbaar moeten de fietsboxen nog even mee zonder elektronische sloten.

 

Reageer