Gebrek aan fietsen in Amsterdam

  • 22 October 2023
  • 4 reacties
  • 67 Bekeken

Reputatie 6

Wordt er werk gemaakt van het OV fiets capaciteitsprobleem in Amsterdam? Ik hebtehenwoordig vrij continu de ervaring dadt er geen fietsen beschikbaar zijn op zo'n beetje alle stations.

Gisteren ook weer. En een eigen fiets meenemen ging ook niet, want dit is Nederland en dus lag het spoor plat. 

Dubbelfail... 


4 reacties

Hoi Tonny.s, jammer om te lezen dat je zo vaak misgrijpt.

Of de capaciteit uitgebreid kan worden is niet aan mij en ik weet helaas ook niet of het mogelijk is, maar je verzoek is bij dezen doorgestuurd naar de betreffende districtsmanager.

Reputatie 7
Badge +2

Amsterdam is onlangs op elektronische sloten overgestapt, dus de fietsen die @Tonny.s mist staan waarschijnlijk ergens in de stad waar iemand ze niet meer van het slot kreeg.

De invoering van die sloten heeft op deze community al geleid tot een explosieve groei van meldingen over achtergelaten fietsen, dus niet heel toevallig dat dit samenvalt met een toenemend gebrek aan OV fietsen.

Reputatie 6

Dat klinkt als een plausibele verklaring :) 

Reputatie 7
Badge +3

Recent zijn er juist al extra fietsen bijgekomen.

 

NS plaatst 1.450 nieuwe OV-fietsen bij stations voor reizigers. De fietsenstallingen in Amsterdam, Tilburg, Leiden en verschillende zelfservice-locaties op kleinere stations krijgen er fietsen bij. NS komt hiermee tegemoet aan de stijgende vraag naar OV-fietsen. De verwachting is dat eind september al deze honderden fietsen beschikbaar zijn voor reizigers. 

De eerste 650 nieuwe OV-fietsen zijn recent geplaatst in onder andere: Tilburg (Zuid), Amsterdam (Zuid) en Leiden (UMC). Vanaf eind september verwacht NS de overige 800 nieuwe OV-fietsen te plaatsen in de regio Amsterdam (Centraal, Sloterdijk, Amstel, Zuid en RAI). 

https://nieuws.ns.nl/1450-extra-ov-fietsen-voor-reizigers/

 

Maar blijkbaar is dat niet voldoende om de vraag (en het aantal verdwijnende fietsen) bij te houden. 

Reageer