Gebroken fiets sleutel | NS Community
beantwoord

Gebroken fiets sleutel

  • 6 March 2022
  • 2 reacties
  • 466 Bekeken

Afgelopen vrijdag midden in Amsterdam gestrand met een gebroken fietssleutel. Niet in het slot maar gewoon in mijn hand terwijl ik hem in het slot wil doen.

De klantenservice medewerkster vertelde mij dat dat wel vaker gebeurd omdat de fiets wellicht al honderden/duizenden keren is gebruikt en dat het sleuteltje al scheurtjes gehad zal hebben en mijn gebruik de genade klap voor het sleuteltje is geweest. 

Ik mocht de fiets laten staan omdat ik te ver van een station was; fijn maar toen begonnen de kosten.

Uber gebeld om naar mijn afspraak te komen daarna Uber genomen om naar mijn logeeradres te komen en vanochtend de bus naar het station genomen.

Zojuist nog maar eens met de klantenservice gebeld om te horen of alles was opgelost. De vriendelijke meneer wist mij te vertellen dat de kosten voor het ophalen van de fiets niet in rekening gebracht zouden worden maar de kosten van een nieuw slot a 25 euro door de NS in rekening worden gebracht.

Buiten mijn schuld om een onverwachts duur tripje door Amsterdam en zeer teleurgesteld in het onderhoud van de OV fietsen door NS. Als bekent is dat de sloten na veelvuldig gebruik niet meer betrouwbaar zijn zouden ze deze tijdig moeten controleren en vervangen en niet aan de klant doorberekenen!

De gebroken sleutel kon ik bij het station waar de fiets gehuurd was inleveren; dus vanochtend meteen naar de meneer bij de OV fietsen. Die wilde mijn sleutel niet aannemen: “zonder fiets kan ik niets met die sleutel”

Tot (fiets)slot: weet niet wat ik aan mijn fiets heb hangen maar hoop van harte dat NS mij tegemoet wil komen en de kosten zal kwijt schelden.

 

 

 

icon

Beste antwoord door Lorena NS 7 March 2022, 09:35

Bekijk origineel

2 reacties

Het is duidelijk dat het onderhoud, wat betreft de slijtage van de fietssloten, door NS onder de maat is.

Om de kosten van een nieuw slot en, waarschijnlijk, de doorlopende huurkosten bij de gebruiker van de fiets in rekening te brengen is niet in de haak.

Ben het met de gebruiken dan ook zeer eens dat deze werkwijze de NS zeer onwaardig is.

 

P.R. Vliegenthart - Utrecht:disappointed_relieved:

Reputatie 6
Badge +2

Hoi Fietsmaatjes en welkom bij de NS Community!
Ik begrijp dat het vervelend is dat er extra kosten in rekening worden gebracht! Helaas kan ik via deze weg je hier niet mee helpen. Om bezwaar te maken tegen de extra kosten voor het nieuwe slot, kun je nog contact opnemen met onze klantenservice. Dan kunnen ze kijken wat ze voor je kunnen betekenen. Het is ook mogelijk om een mail te sturen naar info@ov-fiets.nl. Ik hoop dat het snel is opgelost!

Reageer