Genoeg fietsen in de stalling van Oss, maar geen enkele OV-fiets te huur

  • 14 October 2022
  • 1 reactie
  • 66 Bekeken

Woensdag 12 oktober jl. was ik in de onbemande fietsenstalling van Oss, waar volgens mij ongeveer 15 OV-fietsen stonden. Toen ik er eentje wilde huren, gaf de automaat aan dan er 0 fietsen te huur waren. Het kastje met de fietssleutels was met mijn OV-kaart niet te openen. Ik heb daarna via een informatieknopje contact opgenomen met een medewerker van de NS. De persoon die ik aan de telefoon kreeg erkende het feit dat er geen enkele fiets te huur was en op mijn vraag hoe ik nu verder moest reizen, gaf hij als antwoord dat hij het ook niet wist. Met andere woorden: “zoek het lekker zelf uit!”.
Wat moet ik hier mee? Gebeurt dit vaker op station Oss, is daar vaker een storing??


1 reactie

Hoi MLouise en welkom bij onze Community. Zo, dat is inderdaad nogal balen :(.

Ik heb gekeken naar de OV-fietslocatie in Oss en ik zie dat het aanbod fietsen inderdaad erg beperkt is. Op dit specifieke moment is het merendeel van de fietsen verhuurd, maar er staan ook een aantal fietsen die niet inzetbaar zijn. Op het moment dat een fiets bij inleveren defect wordt gemeld (om welke reden dan ook) dan wordt de fiets uit de verhuur gehaald tot deze is gecontroleerd. Als ik zo snel even kijk, dan is er ook zo nu en dan sprake van een probleem bij het inleveren waardoor huurders de fietssleutel van de fiets achterlaten in de zogeheten dropbox. Ook daarbij geldt dat er eerst iemand langs moet komen om de sleutels weer in de automaat te doen.

Op het moment dat het aantal op dat moment direct inzetbare fietsen op is, geeft de automaat inderdaad aan dat er nog maar 0 beschikbaar zijn. Hoe gek het ook is dat er dan wel meer dan 10 fietsen staan, op dat moment is het helaas niet mogelijk om een OV-fiets te huren, hoe zeer ik dat ook betreur. Het probleem met de uitgifte en innamemachine is eentje waar ik graag even naar laat kijken. In ieder geval mijn excuses voor het ongemak en hopelijk verbetert de situatie hier snel.

Reageer