Hallo,
Een tijdje geleden kwam ik s’avonds op station aan en was ik van plan richting huis te lopen, onderweg aan de rand van het station kwam ik een jongen tegen die duidelijk erg gestresst was. Er vielen enkele treinen uit door vgm een defecte bovenleiding? Geen idee wat het precies was maar deze jongen kon dus niet bij zijn vriendin komen waar hij naar toe moest, ook waren er geen taxi’s bereikbaar. Uiteindelijk kwamen we op de oplossing dat ik hem een ov fiets mee gaf, want die kon ik huren voor hem en hij zelf niet vanwege dat hij geen chipkaart had. We hebben duidelijk besproken dat hij de fiets de dag erna terug zou brengen omdat hij toch naar station moest om met de trein naar huis te gaan. Ik kreeg enkele dagen later echter een melding dat ik nog een ov fiets in mijn bezit had, bleek dat hij de fiets niet had ingeleverd. Vervolgens weigert hij de fiets in te leveren of nog te reageren op mijn berichten/telefoontjes. Ns heeft mij, logischer wijst, een fikse boete gestuurd omdat de fiets niet ingeleverd is. Deze jongen wilt mij echter niets hier na betalen en ook de fiets niet inleveren. Nu snap ik dat ik fout zat en dat hij officieel die fiets niet op mijn naam had mogen lenen maar ik vind het erg raar dat hij de fiets nu enkele weken later nogsteeds niet wilt inleveren. Heeft iemand enig idee hoe ik dit enigszins zou kunnen oplossen ? Ik had goede intenties die verkeerd zijn uitgepakt maar ik heb helaas niet zomaar een paar honderd euro liggen om die boete (volledig) zelf te betalen. Ik snap dat gehuurde spullen niet onder een aansprakelijkheids verzekering vallen, maar er moet toch ergens een soort middenweg zijn ? Ik weet wie deze jongen is en heb zijn contact gegevens ook, de “dader” van de diefstal is dus wel bekend.