beantwoord

Gevonden OV fietsen

  • 25 November 2022
  • 13 reacties
  • 138 Bekeken

Tenminste sinds afgelopen dinsdag 22 november staan er twee OV fietsen (14586 en 14547) in het duingebied van Heemskerk bovenaan de Kruisberg langs de Zwarteweg. Zijn jullie deze fietsen kwijt? Aangezien het gebied normaal alleen toegankelijk is voor voetgangers en fietsers moet men jullie mogelijk contact zoeken met de beheerder PWN voor het ophalen van de fietsen, mochten zij jullie niet al hebben benaderd.

icon

Beste antwoord door Maxime NS 25 November 2022, 17:42

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Tenminste sinds afgelopen dinsdag 22 november staan er twee OV fietsen (14586 en 14547) in het duingebied van Heemskerk bovenaan de Kruisberg langs de Zwarteweg. Zijn jullie deze fietsen kwijt? Aangezien het gebied normaal alleen toegankelijk is voor voetgangers en fietsers moet men jullie mogelijk contact zoeken met de beheerder PWN voor het ophalen van de fietsen, mochten zij jullie niet al hebben benaderd.

Ik vraag mij dan wel weer af hoe die personen dan weer terug zijn gegaan. Lopend naar de eerste verhuurlocatie (Castricum of Beverwijk) is een flink stukje. Kans dat ze met de trein zijn aangekomen is vrij groot. Je mag inderdaad met de auto het duingebied niet in dus terughalen is zeker een dingetje.

 

Bijgaand de contact gegevens van het Noordhollandse waterleidingsbedrijf.

 

https://www.pwn.nl/

Reputatie 7
Badge +3

22 november is pas enkele dagen geleden. Een OV-fiets is pas na 21 dagen officieel vermist, daarvoor geldt die als nog regulier verhuurd. 

Reputatie 7
Badge +1

22 november is pas enkele dagen geleden. Een OV-fiets is pas na 21 dagen officieel vermist, daarvoor geldt die als nog regulier verhuurd. 

Daar heb je helemaal gelijk in. Echter ik ben wel met TS eens dat dit een hele vreemde plek is om een OV-fiets te stallen. De openbare weg is toch wel ruim een kilometer weg. Er zijn wel huizen in het duingebied maar dat zijn er misschien een tiental. je gaat je bepaalde dingen afvragen.

Reputatie 7
Badge +2

Ik heb zo m'n vermoedens voor de reden... Beverwijk heeft fietsen met elektronisch slot en momenteel lijken bijna alle gevonden OV-fietsen die hier op de community gemeld worden zo'n slot te hebben.

Het zullen niet de eerste OV-fiets gebruikers zijn die zo'n fiets stallen en bij terugkomst 'm niet meer van het slot krijgen.

Reputatie 7
Badge +3

Het is inderdaad een vreemde plek, maar ik denk ook hier NS die fietsen niet zal laten ophalen zolang die 21 dagen nog niet vertreken zijn. 

Een van de twee fietsen is al wel gemeld als niet waar die zou moeten zijn, dus ik heb het doorgezet. Bedankt voor het doorgeven!

Zijn jullie de fietsen met nummer

Kwijt

Andere fiets is 12410. Beide staan al een week in een weiland

Goedemiddag Rob072, welkom op de NS Community!

Heb je een adres waar de OV-fietsen staan? En waar staan ze precies in het weiland? Bijvoorbeeld bij een verkeersbord of lantaarnpaal. 

De ene fiets staat (52.6932972, 4.7501734) en de andere (52.6914107, 4.7501013).

daar was vorige week een festival en ik denk dat deze zijn achtergebleven.

 

gr rob

Klopt het dat dit de coördinaten zijn en dat de OV-fiets staat bij een kruising Wagenweg - Groetpad in Oudkarspelstaat? 

Ja dat klopt het zijn de coördinaten en het is inderdaad de kruising. De andere fiets staat 200 meter naar het zuiden het Groetpad vlakvoor het bruggetje.

 

gr rob

Dankjewel Rob072, één van de OV-fietsen was de locatie al van doorgegeven, heb jouw informatie eraan toegevoegd. Bij de andere OV-fiets was de locatie niet bekend en heb ik een ophaalverzoek voor aangemaakt. Dankjewel voor het melden!

Reageer