Ik heb op 20 oktober een OV fiets gehuurd, en diezelfde dag teruggebracht. Vervolgens krijg ik mail met de vraag of ik de OV fiets wil retourneren, en dat ik deze al meer dan drie weken in bezit heb.
Proberen hierop te antwoorden was niet mogelijk, omdat het e-mail adres blijkbaar een noreply adres is. Ruim 4 keer gebeld naar de Klantenservice, met telkens weer iemand anders aan de lijn om weer van vooraf aan te beginnen het verhaal toe te lichten. Met de antwoorden '’U moet bij mijn collega zijn'’, '’Hier kunnen wij op dit moment niets mee'’, '’We gaan het uitzoeken'’ mocht ik het doen, om vervolgens niets meer te horen, en zelfs nog weer een nieuwe factuur te ontvangen van maar liefst 350 euro. Na de belofte teruggebeld te worden over de kwestie, met uitkomst van hun 'onderzoek', bleef het stil.
Voor een OV Fiets die schijnbaar zoekgeraakt is nadat ik hem heb ingeleverd.
Zoals te zien in Mijn Reishistorie is de fiets keurig teruggebracht om 12:17 op dezelfde dag. Daarna is er heel wat misgegaan in het systeem van de NS, waarin ik ogenschijnlijk nog 6 andere OV fietsen in diezelfde minuut heb gehuurd. Dit is foutief en onterecht dat de laatste huurder hier de dupe van gemaakt wordt.
Via de Chatfunctie op de website wederom mijn verweer, alsmede de vraag om de camerabeelden erbij te zoeken van de desbetreffende minuten op 20 oktober, want ik ben er zeker van dat daarop te zien is hoe ik de fiets heb geleend en teruggebracht.
Gezien de duidelijkheid van de fout in het systeem en de helderheid van de bewijsstukken, zou je denken dat dit snel opgelost zou kunnen worden (maar toch niet, gek genoeg, want inmiddels zijn beide facturen in rekening gebracht en ben ik niet één keer teruggebeld of gemaild door een van de medewerkers van de klantenservice). Zelfs nadat ik zelf alles heb uitgezocht en bewijsstukken heb verzameld, bleek het onmogelijk dit te communiceren naar de NS, aangezien de enige mogelijke optie contact via de Chat was, via waar, tot overmaat van ramp, het meesturen van bestanden niet mogelijk is. Bewijsstukken aanleveren kan dus alleen met screenshots, waar vervolgens niets mee gedaan wordt.
Ik hoop dat ik hiermee geholpen kan worden, want de volgende stap is om er een juridische zaak van te maken.