Een maand geleden heb ik de vraag gesteld wat je moet doen als je een e-mail van NS krijgt. zie:
Daarin wordt beschreven dat het bijna onmogelijk is om antwoord te krijgen op vragen. Niet alleen irritant, maar het verhaal wordt nog erger en ik ben al op het punt aangekomen om er juridische hulp bij te halen….
Even een korte recap….
2 meiden huren een fiets, brengen deze gelijktijdig weer terug en na drie dagen krijgt mijn dochter de mededeling dat haar fiets niet meer kan worden gevonden. Reply op de e-mail is niet mogelijk, omdat het een no-reply-adres blijkt te zijn (uit niets af te leiden trouwens...) (Voor wie het interessant vindt: je kunt je e-mail sturen naar info@ov-fiets.nl, maar verwacht niet direct antwoord….)
Zoals uit de antwoorden op het forum-onderwerp bleek leek het allemaal weer verholpen, maar niets is minder waar:
Allereerst kreeg mijn dochter een e-mail, dat de fiets toch niet gevonden kon worden en dat er abusievelijk was gemeld dat er geen rekening voor de fiets zou komen, maar dat ze de fiets toch in rekening gingen brengen. Hierop heb ik een e-mail gestuurd naar info@ov-fiets.nl op 9 september met daarin wederom mijn verweer dat de fiets wel degelijk is geretourneerd en dat het dus volkomen onterecht is dat een verloren fiets klaarblijkelijk berekend wordt een de laatste gebruiker.
Bekijk onderstaand print-screen van de betreffende dag:
Ik weet niet hoe ge-administreerd wordt bij de NS werkt, maar dit werkt niet. Hieruit blijkt echt niet, dat mijn dochter de fiets niet heeft teruggebracht. (ik zou eerder denken van wel, omdat de tijd er zelfs bij staat) Op geen enkele manier is duidelijk te maken, dat ze in gebreke is gebleven en tot overmaat van ramp wordt er doodgemoedereerd dus een factuur gestuurd.
Nog even als laatste:
Lieneke heeft me geprobeerd te bereiken op 24 augustus, maar heeft me niet bereikt. Dat klopt niet. Ik nam de telefoon op en heb tot drie keer mijn naam genoemd en toen maar opgehangen. Aan het nummer kon ik zien dat het de NS was en een kwartier later kreeg ik bovenstaand e-mail.
Ik ben bang dat alle Lienekes bij de NS het te druk hebben… Behalve voor het incorrect afhandelen van, zoals ik het zie, hun interne problemen….