Hoe kun je je wapenen tegen dit soort praktijken binnen de NS?

  • 16 September 2022
  • 7 reacties
  • 1104 Bekeken

Reputatie 2

Een maand geleden heb ik de vraag gesteld wat je moet doen als je een e-mail van NS krijgt. zie: 

Daarin wordt beschreven dat het bijna onmogelijk is om antwoord te krijgen op vragen. Niet alleen irritant, maar het verhaal wordt nog erger en ik ben al op het punt aangekomen om er juridische hulp bij te halen….

 

Even een korte recap….

 

2 meiden huren een fiets, brengen deze gelijktijdig weer terug en na drie dagen krijgt mijn dochter de mededeling dat haar fiets niet meer kan worden gevonden. Reply op de e-mail is niet mogelijk, omdat het een no-reply-adres blijkt te zijn (uit niets af te leiden trouwens...) (Voor wie het interessant vindt: je kunt je e-mail sturen naar info@ov-fiets.nl, maar verwacht niet direct antwoord….)

Zoals uit de antwoorden op het forum-onderwerp bleek leek het allemaal weer verholpen, maar niets is minder waar:

Toch een factuur!

Allereerst kreeg mijn dochter een e-mail, dat de fiets toch niet gevonden kon worden en dat er abusievelijk was gemeld dat er geen rekening voor de fiets zou komen, maar dat ze de fiets toch in rekening gingen brengen. Hierop heb ik een e-mail gestuurd naar info@ov-fiets.nl op 9 september met daarin wederom mijn verweer dat de fiets wel degelijk is geretourneerd en dat het dus volkomen onterecht is dat een verloren fiets klaarblijkelijk berekend wordt een de laatste gebruiker.

Bekijk onderstaand print-screen van de betreffende dag:

Hoeveel fietsen zijn dit?

Ik weet niet hoe ge-administreerd wordt bij de NS werkt, maar dit werkt niet. Hieruit blijkt echt niet, dat mijn dochter de fiets niet heeft teruggebracht. (ik zou eerder denken van wel, omdat de tijd er zelfs bij staat) Op geen enkele manier is duidelijk te maken, dat ze in gebreke is gebleven en tot overmaat van ramp wordt er doodgemoedereerd dus een factuur gestuurd.

Nog even als laatste:

Het eerste antwoord van NS

Lieneke heeft me geprobeerd te bereiken op 24 augustus, maar heeft me niet bereikt. Dat klopt niet. Ik nam de telefoon op en heb tot drie keer mijn naam genoemd en toen maar opgehangen. Aan het nummer kon ik zien dat het de NS was en een kwartier later kreeg ik bovenstaand e-mail.

Ik ben bang dat alle Lienekes bij de NS het te druk hebben… Behalve voor het incorrect afhandelen van, zoals ik het zie, hun interne problemen….


7 reacties

Een moderator zal dit topic waarschijnlijk wel oppakken...

Succes!

Badge +3

Jammer zeg, want in dat andere topic leek het juist opgelost. Het is dus niet zo dat je dochter twee fietsen gehuurd heeft, maar de meiden elk afzonderlijk één fiets. Netjes teruggebracht (tegelijkertijd, zelfde locatie) dus zou je verwachten dat het verder in orde is.

Transacties voor OV-fiets met precies een geheel aantaal uur (13:32-14:32) zijn eigenlijk altijd foutief (spookmeldingen), maar als daar een bedrag bij staat zou er óók een transactie met de correcte tijden (13:32-00:30) bij moeten staan met als bedrag € 0,00 (dat was een bug).

Het lijkt erop dat men hier een verkeerde transactie heeft gecorrigeerd, alles van 13:32-14:32 moet in zijn geheel weg en dan hou je over wat je eigenlijk wilt (afgezien van die verkeerde correctie in jouw voordeel). Kan ook nog zijn dat de eerder berekende € 4,15 later terug is gedraaid en daarvoor in de plaats die € 350,00 gekomen is, dat is helemaal bizar.

Als het nog niet geïncasseerd is zou ik bij je bank per direct een limiet van bijv. 100 euro instellen voor betalingen aan NS, zodat ze die € 350,00 in ieder geval niet van je afpakken zolang er geen oplossing is. Legitieme incasso’s (kleinere bedragen) kunnen dan gewoon plaatsvinden.

Ik zou ook even navragen of ze kunnen kijken of die fiets (64173) na 16 juli toevallig opnieuw verhuurd is, of van de aardbodem verdwenen 🤔

Reputatie 2

Bedankt voor je reactie.

Toevallig heb ik vandaag een antwoord gekregen van de NS zelf, waarbij er gewoon gesteld is dat de fiets niet meer te vinden is en dus niet geretourneerd. Dat valt bij mij zo slecht. Ik heb mijn dochter gevraagd: “Hoe gaat dat in zijn werk dat retourneren?” Ze vertelde me, dat ze aankwamen bij de balie waar twee man aanwezig waren. Er werd hun verteld dat ze de fiets met sleutel erin konden laten staan. Op zo’n moment denk je toch niet anders dan: Het is geregeld?

Tuurlijk, zal de NS wel vaker dit soort akkefietjes meemaken, maar als de enige oplossing die ze hebben is het factureren van de laatste klant voor de waarde van de fiets dan klopt het gewoon niet… Wat als de fiets na retour gestolen is? Hoe is hard te maken dat dit niet gebeurd is? Om maar wat te noemen…

 

Mmmmm...

Tijd voor muziek! ;)

https://podcastluisteren.nl/ep/De-Podcastcoupe-OV-fiets-kan-het-succes-nog-groter

Sorry muziek?

https://youtu.be/6SFNW5F8K9Y

😉

 

Pakt een moderator dit topic nog op voor klant: 25259511? ⏳⌛

Reputatie 6

Zou je mij een privé bericht kunnen sturen TrevorMaki? Dan kan ik daar kijken wat ik voor je kan doen.

Reputatie 6

Helaas heb ik na een maand nog geen bericht van TrevorMaki mogen ontvangen.

Reageer