beantwoord

Hoogte en lengte OV-fiets

  • 19 June 2021
  • 5 reacties
  • 2823 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie

Hai,
Ik ben misschien van plan om binnenkort een OV-fiets te pakken. Alleen ben ik zelf geen Hollandse glorie en ben maar 150 cm lang. Ik gebruik normaal een framemaat fiets van 48 inch. Weet iemand of het zadel en/of stuur dusdanig laag kan dat ik nog redelijk normaal kan fietsen? Ik hoef niet per sé, met m'n voeten bij de grond te kunnen, kan ik nu ook niet altijd :wink:

icon

Beste antwoord door Robert B 19 June 2021, 21:43

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Zadel is in hoogte verstelbaar.

Badge +3

Welkom terug in NL @Kiki. 

Het zadel van een OV-fiets kan je inderdaad verstellen, en voor iemand van 5’1” tall (anderhalve meter klein dus ongeveer) gaat dat wel lukken, en dan kom je ook met je voeten wel op de grond.

Maar je moet voor ov-fiets natuurlijk wel een geldig abonnement hebben, of iemand die er eentje voor jou huurt.

Een persoonlijke ov-chipkaart van iemand met recht op OV-fiets (de kosten gaan via incasso/auto-debit) is een vereiste.

Zelf ‘eentje pakken’ gaat dus niet zomaar.

Reputatie 7
Badge +3

Of je moet NS Flex hebben, daarbij zit OV-fiets inbegrepen.

Badge +3

Of je moet NS Flex hebben, daarbij zit OV-fiets inbegrepen.

Kan ook, maar @Kiki. lijkt me (zie profiel/oudere reacties) iemand die geen eigen persoonlijke ov-chipkaart heeft?

Dan kan je alleen een ov-fiets laten huren door iemand anders present te hebben die dat wél mag.

En anders zie www.ov-fiets.nl voor een (gratis) abonnement. Met een Europees IBAN kan je dat ter plekke afsluiten bij een servicebalie of desnoods telefonisch of via chat, ALS je al een persoonlijke ov-chipkaart hebt dus.

En de omgekeerde vraag: ik ben 1m97, hoe hoog kan de ov-fiets?

Reageer