beantwoord

huren OV-fiets onmogelijk

  • 31 August 2023
  • 6 reacties
  • 106 Bekeken

Ik kan sinds vandaag geen OV-fiets meer huren. In en uitchecken bij NS gaat verder probleemloos, dus met mijn ov chipkaart lijkt niks mis. Als ik de kaart bij het slot hou, springt het slot niet open. Ik heb dit nu al op 3 verschillende stations geprobeerd. Maar nergens werkt het. Bij de NS klantenservice word ik van het kastje naar de muur gestuurd. Ik heb 1 week geleden nog een NS fiets gehuurd zonder problemen. Nog meer mensen met dit probleem ?

icon

Beste antwoord door Momo 31 August 2023, 15:55

Bekijk origineel

6 reacties

Goedemiddag KeesNoijens en welkom bij de NS Community.

Ik vrees dat de Community je hier niet mee kan helpen. Dit is echt iets waar onze Klantenservice naar moet kijken. Ik begrijp dat je dat ook al gedaan hebt, kun je aangeven wat er daarbij precies is besproken of geadviseerd?

Ze zeiden dat ik dan maar een nieuwe OV chipkaart moest aanschaffen. Dat die chip op die kaart het verder goed doet met in en uitchecken, dat maakte op hen geen indruk. 

Ik heb het hier gepost omdat ik niet uitsluit dat het een of ander ICT probleem is waar meer mensen last van zouden kunnen hebben

Reputatie 7
Badge +3

Het zou kunnen dat je kaart nog helemaal defect is maar wel aan het “overlijden” is en dat mogelijk op termijn het in en uitchecken ook niet meer lukt. Misschien is het signaal van de poortjes/paaltjes sterker dan dat van het OV-fietsslot en is dat dan het eerste wat het niet meer doet. 

Als je een nieuwe OV-chipkaart gaat aanschaffen, Flex Dal Voordeel is tijdelijk maar €2,50 per maand en daar kun je gratis een nieuwe kaart bij aanschaffen, OV-fiets is daarbij inbegrepen. Scheelt weer €5 als je een losse nieuwe kaart zou willen bestellen, na 1 maand kun je het Flex abonnement stopzetten. Heb je al Flex dan kun je het abonnement wat je al hebt opnieuw bestellen op een gratis nieuwe kaart en op de ingangsdatum van het nieuwe abonnement je huidige abonnement stopzetten. 

Je kan op het station bij een servicebalie je OV-chipkaart uit laten lezen op defecten en/of fouten.

Badge +3

Ik zou in eerste instantie gewoon aan de Klantenservice vragen of zij kunnen zien of je kaartnummer wel bekend is in het ‘fiets’ systeem. Dat is namelijk een losstaand systeem.

OV-fiets staat ook niet als product op je kaart (is ook niet nodig want het spreekt je saldo niet aan).

Reageer