beantwoord

Kan de gevonden ov fiets worden opgehaald?

  • 15 February 2023
  • 14 reacties
  • 355 Bekeken

Al een paar weken staat ov fiets met het nummer 60753 met twee lekke banden op slot bij de bushalte van lijn 50 richting Leiden aan de Prinses Irenelaan in Hillegom. Inmiddels is de jeugd begonnen met het slopen van de fiets. Kan de fiets worden opgehaald?

icon

Beste antwoord door Daniël NS 15 February 2023, 18:06

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 6

Hey KKrijnen. Welkom bij de NS Community.

Ik zie dat er toevallig al een melding is gemaakt voor deze fiets vandaag, dus dit gaat al opgelost worden. Alsnog bedankt voor het melden! 

Dank voor de snelle reactie. Bijgevoegd 2 foto’s van de fiets.

 

Hoi,

 

Er staat al 2 weken een ov-fiets met bijbehorend nummer 72049. op de Tesselschadelaan 1, te Harderwijk. Staat wel op slot maar niet vast. Kan deze fiets asap worden opgehaald?

BVD!

Goedemorgen Claris en welkom bij de NS Community!

Bedankt voor de melding. Ik vrees echter dat ik op fiets nummer 72049 geen fiets kan terugvinden. Kan het zijn dat je een typefout hebt gemaakt in het nummer, of deze wellicht verkeerd hebt gelezen?

 

Daar kom ik verder mee, dankjewel! Die fiets zijn we al een tijd kwijt. Ik ga een melding aanmaken voor het laten ophalen.

Badge +3

Zelfde fiets dus (aan de foto’s te zien).

Slordig dat ze die dan ‘omgenummerd’ hebben met een elektronisch slot (want QR code) zonder het oude nummer op het spatbord te verwijderen.

Of dat NS dat niet kan zien in hun systeem… (72049 → is tegenwoordig B13243 en hoort bij Harderwijk) 🤣

Reputatie 7
Badge +2

Slordig dat ze die dan ‘omgenummerd’ hebben met een elektronisch slot (want QR code) zonder het oude nummer op het spatbord te verwijderen.

OV fietsen worden vaak omgenummerd door het plakken van een stickertje (of bij de slimme sloten afplakken van het oude nummer). Die stickertjes hebben echter de neiging er nogal eens af te vallen. Ik had zelf een tijdje terug ook al gedoe met het melden van een achtergelaten fiets (met oud slot) die aan voor- en achterkant een verschillend nummer had.

Badge +3

Dat dus, voor (de melding van) @Claris 😴

Daar kom ik verder mee, dankjewel! Die fiets zijn we al een tijd kwijt. Ik ga een melding aanmaken voor het laten ophalen.

Bedankt!

Slordig dat ze die dan ‘omgenummerd’ hebben met een elektronisch slot (want QR code) zonder het oude nummer op het spatbord te verwijderen.

OV fietsen worden vaak omgenummerd door het plakken van een stickertje (of bij de slimme sloten afplakken van het oude nummer). Die stickertjes hebben echter de neiging er nogal eens af te vallen. Ik had zelf een tijdje terug ook al gedoe met het melden van een achtergelaten fiets (met oud slot) die aan voor- en achterkant een verschillend nummer had.

Ik heb dat stickertje er zelf even afgepulkt. 😅

Goedemiddag,

Er staat al ruim 4 weken een OV fiets een erg nette fiets tegen een lantarenpaal aan. Dit weekend is men hem gaan slopen de trappers zijn er nu bijvoorbeeld afgehaald. Nog even en hij is totaal gesloopt.

De fiets staat op het rijwielpad in de Maasstraat tegen lantarenpaal 45. Vlak bij Gravenwegpad en het  bruggetje

MvG,

Maarten

 

Goedemiddag,

 

Nog even fiets nummer 12647 de fiets staat in Alkmaar. Rijwielpad Maasstraat bij lantarenpaal 45 dus.

 

MvG 

Welkom op onze NS Community, Maarten_ALK. Bedankt! Die waren we al kwijt. Ik stuur er iemand op af. ;)

Reageer